تحقق ۸۲.۵ درصدی بودجه ۷ماهه شهرداری منطقه ۵ تبریز/ تسریع در اجرای تقاطع غیرهمسطح ولیعصر(عج)
تحقق ۸۲.۵ درصدی بودجه ۷ماهه شهرداری منطقه ۵ تبریز/ تسریع در اجرای تقاطع غیرهمسطح ولیعصر(عج)

شهردار منطقه ۵ تبریز از تحقق ۸۲.۵ درصدی بودجه ۷ماهه امسال این منطقه خبر داد و گفت: این تحقق بودجه مربوط به وصولی های نقدی، غیرنقدی و انتقالی است. میر علی اصغر نساج غازانی در گفتگو با خبرنگار آی نیوز در خصوص وضعیت تحقق بودجه این منطقه شهرداری گفت: ۲۷۷ میلیارد تومان بودجه نقدی و […]

میر علی اصغر نساج غازانی در گفتگو با خبرنگار آی نیوز در خصوص وضعیت تحقق بودجه این منطقه شهرداری گفت: ۲۷۷ میلیارد تومان بودجه نقدی و غیرنقدی سال ۹۷ منطقه ۵ شهرداری تبریز بود که مصوب شده است و ۴۰ درصد آن هزینه های جاری و ۶۰ درصد هزینه های عمرانی است.

وی ادامه داد: در ۷ ماهه امسال باید ۱۶۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان محقق می شد که در ۷ ماهه ۷۳ میلیارد تومان نقدی و غیرنقدی محقق شده است. البته با بررسی وصولی های نقدی و سنواتی ها در این ۷ ماه، وصولی های نقدی ۲۶.۳۱ درصد است و وصولی های غیرنقدی ۹ درصد و انتقالی ها ۴۳ درصد است.

نساج با تاکید بر اینکه ۸۲.۵ درصد در کل بودجه سال۹۷ طی ۷ ماهه امسال محقق شده است، ابراز داشت: تلاش می کنیم با تحقق بودجه پروژه های عمرانی و خدماتی را در این منطقه با سرعت پیش ببریم.

وی با بیان اینکه منطقه ۵ شهردار تبریز ۳۵۰۰ هکتار مساحت دارد، گفت: این منطقه ۲۰۰ هزار نفر نیز جمعیت دارد.

نقش اتوبان ولایت تبریز در کاهش بار ترافیکی

شهردار منطقه ۵ تبریز سپس به مهمترین پروژه های عمرانی این منطقه نیز اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین پروژه های این منطقه فاز اول اتوبان ولایت تبریز است که از سال ۹۶ آغاز شده و در اولین مرحله تقاطع غیر همسطح حضرت ولیعصر (عج) درحال احداث است و کوی نصر را به کوی استانداری و سپس ولیعصر ارتباط می دهد.

وی در خصوص جزئیات این پروژه گفت: طول این پروژه در فاز اول ۱۳۰۰ متر است که در فاز اول بیش از ۵۰درصد پروژه انجام شده است. با اجرای این پروژه، نصر به صورت مستقیم به کوی استانداری ارتباط پیدا می کند.

وی به تسریع در اجرای تقاطع غیرهمسطح حضرت ولیعصر(عج) نیز اشاره کرد و افزود: تقاطع غیر همسطح حضرت ولیعصر (عج) در روزهای اخیر از پیشرفت چشمگیری برخوردار شده و با سرعت بخشیدن به اجرای پروژه شاهد افتتاح آن در آینده نزدیک خواهیم بود.

نساج گفت: تقاطع غیر همسطح حضرت ولیعصر در کاهش ترافیک و همچنین از بن بست خارج شدن کوی نصر و استانداری موثر است.

اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریالی برای فاز اول اتوبان ولایت

وی ادامه داد: این پروژه به عنوان فاز اول اتوبان ولایت محسوب می شود، افزود: برای فاز اول اتوبان ولایت ۲۵۰ میلیارد ریال هزینه پیش بینی شده است.

شهردار منطقه ۵ تبریز در خصوص اهمیت اتوبان ولایت نیز گفت: نقش اتوبان ولایت بیشتر در پدافند غیرعامل اهمیت دارد و اگر بحرانی در شهر اتفاق بیفتد می توان با استفاده از این اتوبان شهر را به چند قسمت تقسیم کرد و همچنین اتوبان ولایت در کنترل ترافیک شهری هم تاثیر بالایی دارد.

وی گفت: هم اکنون مهمترین پروژه های عمرانی کلانشهر تبریز در منطقه ۵ درحال اجرا است.

آزادراه دوکمال دیگر پروژه مهم شهرداری منطقه ۵ تبریز

وی به آزاد راه دوکمال نیز به عنوان دیگر پروژه عمرانی شهرداری منطقه ۵ تبریز اشاره کرد و گفت: این آزادراه از میدان شهید فهمیده شروع می شود و تا تبادل امام علی(ع) ادامه دارد.

شهردار منطقه ۵ تبریز افزود: این پروژه در فاز دوم ۱۵۰۰ متر طول و ۶۰ متر عرض دارد و تلاش می کنیم یک باند آن تا پایان سال آینده آزاد سازی شود.

وی گفت: با بهره برداری از پروژه دوکمال ارتقای بارنج را شاهد خواهیم بود و باعث خارج شدن بارنج از حالت روستایی می شود.

نساج سپس به ساماندهی مهرانه رود و انجام کف سازی در این پروژه اشاره و آن را از دیگر طرح های مهم شهرداری منطقه ۵ تبریز عنوان کرد.

نساج بر ضرورت اتمام پروژه های نیمه تمام تاکید کرد و افزود: تلاش می کنیم پروژه های نیمه تمام شهرداری منطقه ۵ تبریز را به پایان برسانیم.