تجلیل از یک میلیون رزمنده در هفته دفاع مقدس با سخنرانی رهبر معظم انقلاب
تجلیل از یک میلیون رزمنده در هفته دفاع مقدس با سخنرانی رهبر معظم انقلاب
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی گفت: گفت: برنامه آیین تجلیل و تکریم از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت، ۳۰ شهریور با سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی به صورت تصویری برگزار می‌شود و از یک میلیون رزمنده دفاع مقدس تجلیل خواهد شد.

به گزارش قلم پرسبه نقل از خبرگزاری فارس، رضا عباسی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی ظهر امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان اظهار کرد: احتمال دارد که ما یک رزمنده خوبی باشیم ولی احتمال اینکه حتما معلم خوبی باشیم وجود ندارد از این رو ارتباط رسانه و هنر با هنرمندی است که می‌تواند بازگویی و بازآفرینی نشر ارزش‌های دفاع مقدس را انجام دهد.

وی با بیان اینکه ۷۰ هزار رزمنده دفاع مقدس در آذربایجان شرقی وجود داشت، گفت: انتشار دلاوری این عزیزان و استقامت دوران دفاع مقدس به هنر خبرنگار و رسانه‌ها بستگی دارد.

مدیرکل جدید بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: گرامیداشت چهل و دومین دفاع مقدس با شعار «ما مقاوم هستیم» به همه دستگاه‌ها ابلاغ شده است.

عباسی بیان داشت: امسال از برنامه‌های کلیشه‌ای و تصنعی خارج شده و به اصل محتوا و انتقال دستاوردهای دفاع مقدس به جوانان و نسل جدید هستیم.

مدیرکل جدید بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی با بیان اینکه امسال برای هفته دفاع مقدس ۴۲ برنامه در قالب ۴ هزار و ۲۰۰ جز برنامه در استان تدارک دیده شده است، گفت: روز چهارشنبه، ۳۰ شهریور ماه مراسم تجلیل ملی از بیش از یک میلیون رزمنده در کشور را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در استان نیز از ۵۰ هزار رزمنده در برنامه‌های متعدد دفاع مقدس تقدیر به عمل خواهد آمد.

عباسی با اشاره بر اینکه ۵۰۰ رزمنده نیز در آمفی تئاتر مصلای امام خمینی(ره) تبریز و با پخش مستقیم و با حضور ویدیو کنفرانس رهبر معظم انقلاب تجلیل به عمل خواهد آمد، گفت: روز پنج شنبه ۳۱ شهریور ماه نیز  رژه گسترده نیروهای مسلح مستقر استان در میدان آذربایجان برگزار می شود.

وی اضافه کرد: ساعت ۱۵ بعد از ظهر روز ۳۱ شهریور ماه در مزار شهدای سراسر استان مراسم عطرافشانی و غبارروبی برگزار می‌شود.

افتتاح نمایشگاه دفاع مقدس تبریز

مدیرکل جدید بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یادآور شد: روز دوم با نام معنویت، زنان و سلامت در پایگاه هوایی مراسمی برگزار خواهد شد.

وی به نامگذاری روزهای هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: افتتاح نمایشگاه‌های دستاوردهای دفاع مقدس در عصر روز ۳۱ شهریور  دفاع مقدس در باغ موزه دفاع مقدس افتتاح خواهد شد.

تغییر نام شمیم پایداری به باغ موزه دفاع مقدس

عباسی توضیح داد: شمیم پایداری از امروز به عنوان باغ موزه دفاع مقدس نامگذاری شده است و نام شمیم پایداری حذف می‌شود.

عباسی یادآور شد: در طول هفته دفاع مقدس برنامه زنده تلویزیونی در بخش شهدای گمنام اجرا خواهد شد. (هر شب یک رونمایی وجود خواهد داشت).

وی به برنامه‌های دیگر هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: شب خاطره، حضور در فضای مجازی و تولید محتوا، بزرگداشت فرمانده خلبان فکوری، ویژه برنامه مخصوص بانوان، بزرگداشت شهدای سلامت، ویزیت رایگان خدمات درمانی، طرح بزرگ دیدار با خانواده‌های شهدا با مسوولان استانی، تهیه فیلم‌های هفت دقیقه‌ای از این خانواده، تقدیر سربازان مدافعان حرم، اکران فیلم‌های دفاع مقدس در سینماها به صورت رایگان است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان رونمایی‌های این هفته را مورد اشاره قرار داد و گفت: از ۶ سردیس فرماندهانی استانی رونمایی می‌شود و همچنین ماکت‌های عملیات بدر، هواپیمای جنگنده اف ۴، ماکت خلبانان سانحه هوایی در محل سانحه، رونمایی از ۱۰۰ مقاله دانشنامه، ۲۵ جلد کتاب صوتی، تابلوسنگی منحصر بفرد شهید جنگجو، آلبوم شهدای روحانیت رونمایی می‌شود.

وی ادامه داد: قرارداد ۴ ابر پروژه بالغ بر پنج میلیارد تومان بسته شده و کار اجرایی آن در هفته دفاع مقدس شروع خواهد شد. (دستور کار اجرای ۱۰۰ پروژه را برای سال‌های آینده داریم).

عباسی در تشریح عنوان روزهای دفاع مقدس گفت: اولین‌روز با عنوان تجلیل و تکریم، روز دوم با نام معنویت، زنان، خانواده‌ها و سلامت، روز سوم با عنوان ولایتمداری و جوانان، علم و دانش رزمی، روز چهارم با عنوان شهیدان، جانبازان، آزادگان، صلابت و فخر آفرینی و روز پنجم با نام دفاع همه جانبه، پشتیبانی مردمی و اصناف سربازان، روز ششم با نام وحدت ملی، بصیرت، دشمن‌شناسی و‌استکبارستیزی، روز هفتم با نام نیروهای مسلح بسیجیان، جهادگران، روحانیت و عشایر، روستائیان و پیشمرگان کرد مسلمان، روز هشتم با نام فرماندهان عزت‌مداران، حماسه آفرین نامگذاری شده است.

وی متذکر شد: بعد از ۳۶ سال خدمت نیازی ندارم که رسانه‌ها از من تعریف کنند بلکه باید من را در مورد باغ موزه و برنامه‌هایی که می‌گویم مورد بازخواست قرار بدهند؛ کار رسانه عین شلیک گلوله به یک سیب است چراکه باید از لحظه شلیک تا برخورد به سیب گلوله را دنبال کنند. رسانه هم باید پیگر باشد که چرا بعد از چند سال وضعیت باغ موزه به این شکل است.

انتهای پیام