تبعات اقتصادی و اجتماعی بحران کرونا باید مورد توجه جدی قرار گیرد
تبعات اقتصادی و اجتماعی بحران کرونا باید مورد توجه جدی قرار گیرد
استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر جلب مشارکت مردم و خیّران برای حمایت از خانواده‌های نیازمند که در اثر شیوع کرونا، از لحاظ معیشتی دچار آسیب شده‌اند، گفت: امروز فرصتی ایجاد شده است تا افراد خیّر و توانمند، نیت‌های خیر خود را عملی کنند که ما نبز باید بستر تحقق این نیت‌ها را فراهم کنیم.

به گزارش قلم پرس، محمدرضا پورمحمدی در نشستی با مدیران تشکل‌ها و موسسات خیریه تبریز و اعضای هیأت امنای پویش رحمت، همنوع‌دوستی و رسیدگی به مشکلات نیازمندان را از ویژگی‌های بارز فرهنگ ایرانی و اسلامی برشمرد و گفت: تبریز و آذربایجان همواره در چنین حرکت‌های پیشتاز بوده است.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا، گفت: بیماری کرونا در عین حال که درد بزرگی برای جامعه بشری است، اما از سوی دیگر، فرصت‌های ایجاد کرده است که تداعی‌گر روحیه ایثار، همدلی و ازخودگذشتگی است.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: یکی از این فرصت‌ها، راه‌اندازی پویش‌ها و حرکت‌های مردمی برای کمک به خانواده‌های نیازمند است که اثرات بسیار مثبتی داشته است.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: این پویش‌ها در عین حال که بستر مناسبی برای تحقق نیت‌های خیرخواهانه مردم فراهم کرده، موجب هم‌افزایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های تشکل‌ها و موسسات خیریه نیز شده است.

وی، احساس مسئولیت اقشار مختلف مردم و خیّران را تحسین‌برانگیز خواند و گفت: مردم ما خود در صحنه هستند و به خوبی شرایط سخت در مدیریت جامعه مشارکت می‌ نمایند و این، مسئولیت مدیران را سنگین‌تر می‌کند.

پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: امروز با اطمینان اعلام می‌کنیم که در حوزه درمانی، مشکلی در استان نداریم و بخش بهداشت و درمان ما با تمام توان در صحنه فعال است؛ آن‌چه باید در حال حاضر مورد توجه جدی قرار گیرد تبعات اقتصادی و اجتماعی بحران کروناست.

وی با بیان اینکه دولت منابع محدودی در اختیار دارد و لازم است که توان مردمی و ظرفیت تشکل‌های خیریه نیز به صحنه آورده شود، افزود: جلب مشارکت مردم علاوه بر منافع مادی آن، موجب تقویت روحیه همنوع‌دوستی و کمک به نیازمندان است که موسسات خیریه نقش مهمی در این زمینه بر عهده دارند.

جهانگیری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به مشارکت فعال موسسات خیریه در پویش رحمت، گفت: کمیته اقتصادی ستاد مقابله با کرونا به دنبال تهیه شیوه‌نامه‌ای برای استفاده بهتر از ظرفیت‌های این موسسات است.

مدیران تشکل‌ها و موسسات خیریه و اعضای هیأت امنای پویش رحمت نیز در این جلسه دیدگاه‌های خود را در خصوص نحوه جلب مشارکت مردم در کمک‌رسانی به خانواده‌های نیازمند بیان کردند.

پویش رحمت، طرحی مردمی برای جمع‌آوری کمک‌ها و نذورات مردمی و توزیع آن بین افرادی است که در بحران کرونا از لحاظ معیشتی دچار آسیب شده و هیچ درآمد و مستمری از نهادهای دولتی و غیردولتی و خیریه‌ها ندارند.