تبریز۳۸۰۰ هکتار بافت فرسوده و حاشیه‌نشین دارد
تبریز۳۸۰۰ هکتار بافت فرسوده و حاشیه‌نشین دارد
معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز گفت:۲۴ هزار هکتار محدوده شهر تبریز است که تنها ۱۴ هزار هکتار آن محدوده شهری است و از طرفی ۷ هزار هکتار بافت شهری نیازمند بازآفرینی است. از این میزان سه هزار و ۸۰۰ هکتار مربوط به بافت فرسوده و حاشیه‌نشین است.

به گزارش قلم پرس،  محمد عزتی در نشست تخصصی آموزه‌های زلزله بم، اظهار کرد: بازآفرینی بافت فرسوده از ضرورت‌های کلانشهرها برای مقابله با بحران‌ها به شمار می‌رود و تبریز نیز در این بین یکی از شهرهای پرمخاطره کشور است.

وی افزود: ۲۴ هزار هکتار محدوده شهر تبریز است که تنها ۱۴ هزار هکتار آن محدوده شهری است و از طرفی ۷ هزار هکتار بافت شهری نیازمند بازآفرینی است. از این میزان سه هزار و ۸۰۰ هکتار مربوط به بافت فرسوده و حاشیه‌نشین است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز با بیان اینکه ۱۰۴ هزار نفر از شهروندان تبریز در بافت فرسوده سکونت دارند، گفت: در قوانین مدون کشوری تاکید زیادی بر جلوگیری از افزایش بافت فرسوده وجود دارد اما متاسفانه در مقام تامین بودجه، وعده‌ها به طور چشمگیری عملیاتی نشده و اعتبارات بازآفرینی شهری از سوی دولت محقق نشده است.

عزتی با اشاره به مسیرگشایی امتداد خیابان ۴۵ متری افزود: مهمترین رویکرد مدیریت شهری جلوگیری از افزایش حاشیه نشینی در شهر است و از این رو با تاکید شهردار تبریز در سال آینده کمربند سبز در محدوده بافت حاشیه‌نشین  اتوبان پاسداران و درختکاری در محدوده پارک بزرگ  احداث می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز تصریح کرد: بیش از ۵۷ درصد جمعیت کشور در ۱۸ شهر سکونت دارند و دولت باید برای حل معضل سکونت گاه‌های ناپایدار توجه ویژه داشته و در راستای تحقق سهم ۷۰ درصدی بودجه ای برای بازآفرینی حاشیه نشینی  نیز تلاش کند.

انتهای پیام/