تبریز به جای تولید خودرو تنها پیچ می‌ببندد
تبریز به جای تولید خودرو تنها پیچ می‌ببندد

[ad_1] رئیس انجمن خودرو و نیرو محرکه استان آذربایجان شرقی گفت: ایران خودروی آذربایجان را منتقل کنید یا مجوز کل خط تولید را بدهید به گزارش قلم پرس،از تبریز، رضا پاشایی  امشب در نشست  صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی با معاون صنایع عمومی وزارت صمت با نقد سیاست‌های مرکز در مورد استان اظهار کرد: تا کی قرار است […]

[ad_1]


رئیس انجمن خودرو و نیرو محرکه استان آذربایجان شرقی گفت: ایران خودروی آذربایجان را منتقل کنید یا مجوز کل خط تولید را بدهید

به گزارش قلم پرس،از تبریز، رضا پاشایی  امشب در نشست  صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی با معاون صنایع عمومی وزارت صمت با نقد سیاست‌های مرکز در مورد استان اظهار کرد: تا کی قرار است خودروهای ایران‌خودرو تبریز با تریلی منتقل شده و ما تنها پیچ‌های آن را ببندیم. اگر موافق تولید خودرو در استان نیستید هر جایی دوست دارید ببرید و یا اینکه اجازه ایجاد کل خط تولید به آذربایجان داده شود. اینجا صنایع مادر توانمندی وجود دارد و قطعه سازان در کنار کارخانه‌های ماشین سازی و تراکتورسازی می توانند از پس این امر برایند.

وی ادامه داد: ما در تبریز توانایی زیادی داریم و گیربکس خودروی سورن را تولید کردیم و خط آماده بود و اما دو سال است که پلمب شده و گفتند باید به قزوین برود. شرکت ایدم هم موتور آیسان را تولید کرد اما خط تولید آن را توقیف کردند.

پاشایی اضافه کرد: قراردادهای یکطرفه خودروسازان مرکز، کمر قطعه‌سازان را شکسته است. قراردادها کاملا به نفع خودروسازهاست و قطعات در موعد مقرر تحویل داده می‌شود ولی حق‌الزحمه بسیار دیر و با شرایط خاص به آنها بازگردانده می‌شود.

توسعه و تولید ثروت در استان در حال کاهش است

محمد جعفر صالحی هم با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی بیشترین سرمایه گذار بخش خصوصی در کشور را داراست، تصریح کرد: در حال حاضر توسعه و تولید ثروت در استان در حال کاهش است و هر چقدر هم در این مورد سخن گفته‌ایم صدایمان به جایی نرسیده است.

انتهای پیام/


[ad_2]