تبریز، میزبان ریاست محترم جمهور/ افتتاح ۱۰ هزارمیلیارد تومان پروژه در استان
تبریز، میزبان ریاست محترم جمهور/ افتتاح ۱۰ هزارمیلیارد تومان پروژه در استان
استاندار آذربایجان شرقی گفت: تبریز و خطه آذربایجان، پنج شنبه هفته جاری، میزبان دکتر روحانی، ریاست محترم جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت خواهد بود.

به گزارش قلم پرس، محمدرضا پورمحمدی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه تبریز و آذربایجان شرقی در روز پنج شنبه هفته جاری، میزبان دکتر روحانی، ریاست محترم جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت خواهد بود گفت: در این سفر که عمدتا برای افتتاح و بهره برداری از پروژه های مربوط به  آب های مرزی انجام می شود ۳ پروژه مهم سد حاجیلرچای در شهرستان ورزقان با سرمایه گذاری ۱۵۶ میلیارد تومان، بهره‌برداری از آب های ارس  با سرمایه گذاری ۳۵۰ میلیارد تومان و شبکه آبیاری سد خداآفرین با سرمایه گذاری بیش از ۳۰۰میلیارد تومان، افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: در حوزه نیرو علاوه بر این سه پروژه، فاز اول نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان هریس با ظرفیت ۳۰۰ مگاوات و ظرفیت اسمی ۵۰۰ مگاوات افتتاح می شود. در این پروژه، ۲۱۰ میلیارد تومان به صورت ریالی و ۲۴۰ میلیون یورو  نیز به صورت ارزی، سرمایه گذاری شده است که در بخش نیرو و در مجموع، بیش از پنج هزار میلیارد تومان پروژه برای افتتاح داریم.

وی ادامه داد: در حوزه عمرانی استان نیز ۳۷۰ پروژه آماده افتتاح و قابل بهره برداری در استان وجود دارد که برای این پروژه ها نیز بیش از یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در بخش صنعت و معدن،هشت پروژه پالایشگاهی و میراث فرهنگی و گردشگری نیز مجمموعا ۱۴۰ پروژه با سرمایه‌گذاری  بیش از پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی وجود دارد که امیدواریم بخش عمده این پروژه‌ها در سفر آتی دکتر روحانی به استان، افتتاح شود.

پورمحمدی افزود: در مجموع، هشت هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری ریالی و ۲۴۰ میلیون یور سرمایه گذاری ارزی در قالب ۵۲۱ پروژه، قابل افتتاح و بهره‌برداری می باشند که بخشی از آن ها به دست رییس جمهور محترم افتتاح خواهد شد.

وی همچنین تصریح کرد: سفر ریاست جمهوری و تعدادی از اعضای هیات دولت به استان، فرصت مغتنمی است که مشکلات استان را با این عزیزان در میان گذاشته و از نکته نظرات، مساعدت‌ها و راهنمایی‌های این عزیزان برای اعتلای هرچه بیشتر استان تلاش کنیم .