تبدیل آذربایجان شرقی به قطب‌ اصلی توسعه در سطح ملی و فراملی/ آخرین وضعیت ۸ سد نیمه تمام و بلااستفاده
تبدیل آذربایجان شرقی به قطب‌ اصلی توسعه در سطح ملی و فراملی/ آخرین وضعیت ۸ سد نیمه تمام و بلااستفاده

[ad_1] استاندار آذربایجان شرقی در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم از طریق شبکه استانی سهند، اقدامات انجام‌شده در استان از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم و سیاست‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای مدیریت ارشد استان را تشریح کرد. به گزارش قلم پرس،از تبریز، عابدین خرّم صبح امروز با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و […]

[ad_1]


استاندار آذربایجان شرقی در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم از طریق شبکه استانی سهند، اقدامات انجام‌شده در استان از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم و سیاست‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای مدیریت ارشد استان را تشریح کرد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، عابدین خرّم صبح امروز با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت، اظهار داشت: از همان روزهای نخست فعالیت، از ظرفیت نخبگان، متخصصان وعلمای استان در حوزهای مختلف برای حرکت در مسیر عدالت و پیشرفت، مردم داری و فساد ستیزی بهره مند شدیم.

 وی ادامه داد: باید در ابتدای کار در چند حوزه مهم برای رفع نیازهای مردم ورود پیدا می کردیم که از خود مردم نیز برای حل مسایل کمک گرفتیم.
 
خرّم با اشاره به اینکه سلامت مردم از موضوعات بسیار مهمی است که مورد توجه دولت سیزدهم است، گفت: مقابله با کرونا نیازمند همگامی و همراهی مردم بود؛ در زمان تحویل گرفتن مدیریت استان با کمبود واکسن و نیروی انسانی آموزش دیده مواجه بودیم، اما طی ۶ ماه بیش از ۹۰ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال تحت پوشش واکسن قرار گرفت.
 
استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: با اقداماتی که در سطح استان انجام گرفت توانستیم بیماری را مهار و کنترل کرده و آرامش و انبساط خاطر را در میان مردم ایجاد کنیم.
 
ایجاد آرامش در بازار استان/ تامین نیازهای اساسی مردم/ پایدارسازی شبکه‌های آب و برق

وی با اشاره به اقدامات شاخص انجام شده در حوزه اقتصادی، گفت: با توجه به اینکه در ابتدای روی کار آمدن دولت با آثار سوء کرونا، بالا بودن نرخ تورم و همچنین کمبود کالاهای اساسی در استان مواجه بودیم، با حرکت جهادی تمام مسئولان دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی توانستیم ۹ قلم کالای اساسی را از حالت اضطراری در استان کاملا خارج کرده و آرامش کامل از بابت تامین نیازهای اساسی مردم برقرار کنیم.
 
خرّم با بیان اینکه یک بازسازی و نوسازی اساسی در حوزه انرژی استان اتفاق افتاد که توانستیم کمبودها را تامین کنیم، افزود: در این رابطه نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و نمایندگان مجلس در کنار مدیریت ارشد استان قرار داشتند که موجب شد در حوزه انرژی به وضعیت مناسب دست یابیم به‌طوری‌که زمستان گذشته بدون قطعی گاز سپری شد.
 
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه امسال با تابستان داغ مواجه بودیم اما خاموشی برق نداشتیم، گفت: از لحاظ تامین آب نیز مشکل نداشتیم اگر چه در برخی نقاط استان به صورت مقطعی قطعی داشتیم؛ این در حالی است که در سال‌های گذشته حداقل دو روز در هفته قطعی برق صنایع داشتیم، ولی امسال این تعطیلی به نصف روز کاهش یافت و در روند تولید هیچ گونه مشکلی پیش نیامد.
 
خرّم با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین موضوعات استان بخش تولید بود، اظهار داشت: چرخ تولید استان با پیش بینی هایی که انجام شد معطل نشد و اگر مشکلی وجود داشت هرچه سریع‌تر رفع شد.
 
گام بلند و اساسی استان در حوزه‌های انرژی و راه‌سازی

وی با اشاره به تهیه نقشه راه استان در حوزه های مختلف، گفت: در حوزه آب ۸ سد، نیمه تمام و بلااستفاده مانده بود که اکنون این سدها در حال عملیات اجرایی است که تا آخر سال جاری ۳ سد آبگیری ۱۰۰ درصدی می شود؛ ۲۶۰۰ هکتار از پایاب سدها نیز تاکنون به بهره برداری رسیده و تا آخر سال نیز ۱۶ هزار هکتار پایاب سدها زیر کشت مکانیزه کشاورزی می‌رود.
 
استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: در حوزه برق، مشکل پست های قوی در استان وجو داشت که اکنون ۴۰۰ کیلوات پست در ورودی استان تعبیه شده و خطوط انتقال فرسوده استان بازتوانی شده و ظرفیت تولید نیروگاه برق تبریز نیز از ۳۵۰ مگاوات به ۷۵۰ مگاوات افزایش یافته و تلاش می کنیم آن را پایدار کنیم.
 
وی در خصوص وضعیت راه های استان نیز گفت: آذربایجان شرقی یکی از کریدورهای اصلی و ترانزیتی کشور است که در سطح ملی و بین المللی تاثیرگذار است؛ در سفر استانی رئیس جمهور بیش از ۴ هزار میلیارد در حوزه راه منابع پیش بینی شد.
 
خرّم با اشاره به اینکه در سال جاری ۷۲۰ کیلومتر آسفالت و بهسازی راه ها انجام شده، گفت: در حوزه راه استان در بیش از ۶۰ نقطه عملیات اجرایی در حال اجراست  که از جمله این طرح ها می توان به اصلاح و ترمیم کامل اتوبان زنجان – تبریز، عملیات  اجرایی آزادراه تبریز- بازرگان، سراب – تبریز و تبریز- اردبیل، اهر- تبریز، اهر – بیله سوار و تبریز- نوردوز اشاره کرد.
 
سرمایه‌گذاری ۵ هزار میلیارد تومانی در بخش صنعت استان

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی یکی از استان های صنعتی کشور است، افزود: راه اندازی واحدهای راکد، ایجاد و توسعه واحدهای جدید و اجرای مگاپروژه هایی که بتواند زنجیره تولید را تکمیل کند در استان مورد توجه جدی قرار گرفته است.
 
استاندار آذربایجان شرقی گفت: با اقداماتی که انجام شده در حوزه سرمایه گذاری بخش خصوصی طی ۱۰ ماه گذشته ۵ هزار میلیارد تومان در حوزه صنعت سرمایه گذاری و برای ۲۰ هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.
 
وی با اشاره به پیش بینی مگاپروژه ها در استان، ادامه داد: در حوزه صنعت خودرو زنجیره در حال تکمیل شدن است و همچنین ۴۰ هزار میلیارد تومان در حوزه سرمایه گذاری صنعتی در بخش کشاورزی و صنعت توسط بخش خصوصی در حال اجرای عملیات است.
 
خرّم اظهارداشت: با توجه به اراده بخش خصوصی استان امیدواریم در دو سال آینده ارزش افزوده صنعت و همچنین صادرات بخش صنعتی از یک و نیم میلیارد دلار به ۳ میلیارد دلار در سال افزایش یابد.
 
وی افزود: در بخش خدمات سرمایه گذاری پنجره واحد اقتصادی در استان تشکیل شده و در بخش تولید و اشتغال جز سه استان اول کشور هستیم.

انتهای پیام/


[ad_2]