تایید امکان استخراج نفت در آذربایجان شرقی /اجرای عملیات اکتشاف نفت در استان باید هرچه سریع‌تر عملیاتی شود
تایید امکان استخراج نفت در آذربایجان شرقی /اجرای عملیات اکتشاف نفت در استان باید هرچه سریع‌تر عملیاتی شود

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی، خواستار تسریع انجام مطالعات و اجرای عملیات اکتشاف نفت در استان شد گفت: عملیات اکتشاف نفت در استان باید هر چه سریعتر عملیاتی شود. جواد رحمتی در نشست مشترک با مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران اظهار کرد: با توجه به اینکه مطالعات اولیه، امکان استخراج نفت را در استان تائید […]

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی، خواستار تسریع انجام مطالعات و اجرای عملیات اکتشاف نفت در استان شد گفت: عملیات اکتشاف نفت در استان باید هر چه سریعتر عملیاتی شود.

جواد رحمتی در نشست مشترک با مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران اظهار کرد: با توجه به اینکه مطالعات اولیه، امکان استخراج نفت را در استان تائید می‌کند انتظار داریم هرچه سریع‌تر مناقصه اکتشاف نفت در استان برگزار وشاهد عملیات اجرایی این پروژه باشیم.

وی خاطرنشان کرد: تحقق عملیات اکتشاف نفت در استان بدون شک می تواند در شکوفایی تولید، رونق اقتصاد، اشتغالزایی و توسعه فعالیت های صنایع مرتبط نقش بسزایی داشته باشد.

وی، با اشاره به وجود پتانسیل‌های فنی و تخصصی در استان در بخش نفت و گاز خاطرنشان کرد: ظرفیت صنایع استان در صنعت نفت و گاز باید بیش از گذشته موردتوجه قرار گیرد.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی، ادامه داد: متخصصین استان در بخش‌های قطعه‌سازی، ماشین‌سازی ، کمپرسور سازی و… بسیار توانمند هستند و می‌توانند بخشی از نیاز صنعت نفت را  در این بخش تأمین کنند و این مهم با تسهیل حضور فعالان استان در بخش‌های مختلف صنعت نفت ممکن خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به وجود دانشگاه‌های مادر در سطح استان گفت: خوشبختانه دانشگاه صنعتی سهند در استان در ارتباط با مجموعه وزارت نفت موفق عمل کرده است خوشبختانه شاهد اجرای مطالعات میدان نفتی سروش و پروژه ازدیاد برداشت توسط این دانشگاه در وزارت نفت هستیم و ما نیز تلاش میکنیم تا این همکاری ها گسترش یابد.