تاکید بر گسترش روابط دانشگاهای فرانسه با دانشگاه تبریز / فرانسه به عنوان حامی اصلی برجام امیدوار به گسترش روابط با ایران است
تاکید بر گسترش روابط دانشگاهای فرانسه با دانشگاه تبریز / فرانسه به عنوان حامی اصلی برجام امیدوار به گسترش روابط با ایران است

سفیر فرانسه در ایران با بیان اینکه تلاش داریم درزمینه‌های فرهنگی و دانشگاهی روابط خود با آذربایجان شرقی را گسترش دهیم، گفت: فرانسه به‌عنوان کشوری که از حامیان برجم بوده امید دارد بتواند روابط خود با ایران را گسترش بدهد. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، فرانسوآ سنمو سفیر فرانسه در ایران […]

سفیر فرانسه در ایران با بیان اینکه تلاش داریم درزمینه‌های فرهنگی و دانشگاهی روابط خود با آذربایجان شرقی را گسترش دهیم، گفت: فرانسه به‌عنوان کشوری که از حامیان برجم بوده امید دارد بتواند روابط خود با ایران را گسترش بدهد.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، فرانسوآ سنمو سفیر فرانسه در ایران پیش از ظهر امروز در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی بابیان اینکه اولی مأموریت ما دیدار از آذربایجان شرقی و تبریز بود ه و از این لحاظ خوشحال هستیم، اظهار داشت: از گذشته با تبریز به لحاظ داشتن فرهنگی غنی در ایران آشنایی داشتیم و بر همین اساس در اولین دیدار سعی کردیم روئسای مختلف سفارت فرانسه را نیز در این سفر کنار خود داشته باشیم.

وی بابیان اینکه امیدواریم طی این سفر بتوانیم به دستاوردهای خوبی درزمینه همکاری برسیم، افزود: فرانسه به‌عنوان کشوری که از حامیان برجم بوده امید دارد بتواند روابط خود با ایران را گسترش بدهد.

سفیر فرانسه در ایران اضافه کرد: تلاش داریم درزمینه‌های اقتصادی و استراتژیک و بخصوص زمینه‌های فرهنگی و دانشگاهی روابط خود با آذربایجان شرقی را گسترش دهیم.

وی ادامه داد: با توجه به این مسائل همیشه شرکت‌های فرانسوی را برای سرمایه‌گذاری در ایران و استان‌های ایران تشویق کرده‌ایم.

فرانسوآ سنمو بابیان اینکه انتخاب تبریز به‌عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام را تبریک می‌گوییم چراکه این کار راحتی نبوده است، خاطرنشان کرد: با توجه به وجود بخش فرانسه در دانشگاه تبریز خواستار گسترش روابط دانشگاهی با دانشگاه تبریز که از کیفیت بالایی برخوردار بوده هستیم.

وی اضافه کرد: البته در رویکردی جدید علاقه‌مند به توسعه روابط در بخش علوم و ریاضیات با دانشگاه تبریز هستیم، چراکه اساتید دانشگاه‌های فرانسه همیشه استعداد دانشجویان ایرانی را تشویق کرده‌اند.

سفیر فرانسه در ایران با تأکید بر اینکه فرانسه پس از برجام از کشورهای اصلی در حمایت از ایران بوده، بیان کرد: شرکت‌های رنو، سیتروئن و توتال در ایران حضور داشتند و اخیراً یک شرکت توسعه خطوط ریلی و فولاد نیز در راستای توسعه روابط وارد ایران شده است.

وی بابیان اینکه آذربایجان شرقی بسترهای قوی درزمینه صنعتی داشته است، گفت: فرانسه نیز بستر قوی در رابطه با ارتباطات تولید خودرو با شرکت‌های ایرانی داشته و بسته به میزان شراکت دو طرف، می‌توانند  سود هر دو طرف تضمین شود.

فرانسوآ سنمو بیان کرد: اولین توصیه در مورد تولید کندگان برای سرمایه‌گذاری در استان حضور شرکت‌های تولید کامیون و اتوبوس بوده که دو شرکت فرانسوی ساخت خود در این زمینه وجود دارد که رویکردشان درزمینه تولید خودروهای کم‌مصرف است.

وی تأکید کرد: همچنین شرکت‌های بزرگی درزمینه سرمایه‌گذاری در بخش نیروگاهی در فرانسه وجود دارد و البته بیشترین رویکرد برای سرایه گذاری بیشتر درزمینه احداث هتل است.