تاکید استاندار آذربایجان شرقی بر آمادگی دستگاه‌های مسئول برای خرید گندم کشاورزان و پرداخت سریع هزینه‌های آن
تاکید استاندار آذربایجان شرقی بر آمادگی دستگاه‌های مسئول برای خرید گندم کشاورزان و پرداخت سریع هزینه‌های آن

عابدین خرّم در جلسه کارگروه خرید تضمینی گندم، اظهار داشت: اداره کل غله و شرکت های تعاون روستایی باید هر چقدر می توانند اقدام به خرید گندم مازاد کشاورزان کنند و پول کشاورزان نیز باید به موقع پرداخت شود تا در انگیزه کشاورزان برای فروش گندم به دولت اختلال ایجاد نشود. استاندار آذربایجان شرقی همچنین […]


عابدین خرّم در جلسه کارگروه خرید تضمینی گندم، اظهار داشت: اداره کل غله و شرکت های تعاون روستایی باید هر چقدر می توانند اقدام به خرید گندم مازاد کشاورزان کنند و پول کشاورزان نیز باید به موقع پرداخت شود تا در انگیزه کشاورزان برای فروش گندم به دولت اختلال ایجاد نشود.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین خواستار بارگذاری قیمت قطعی خرید تضمینی گندم کشاورزان در سامانه مربوط شد و گفت: عدم درج قیمت موجب بی‌اعتمادی می‌شود و باید نسبت به پرداخت مابه التفاوت قیمت ثبت شده در سامانه با قیمت قطعی خرید تضمینی گندم به کشاورزان اطلاع رسانی و اقدام عملی انجام شود.

خرّم افزود: هرگونه عاملی که در فرایند خرید گندم مازاد کشاورزان مانع ایجاد کند چه به صورت شخص، سیلو و حمل و نقل باشد، باید رفع شود و مشکلی در این روند وجود نداشته باشد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به کاهش میزان تولید گندم استان در اثر کاهش بارندگی و خسارت بلایای طبیعی، اظهار کرد: خسارتی که به کشاورزان وارد شده باید به صورت دقیق و کارشناسی شده شهر به شهر و منطقه به منطقه جمع بندی شود تا نسبت به جبران این خسارت ها اقدام شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اعلام آمادگی برای خرید گندم مازاد کشاورزان استان، گفت: در سال زراعی گذشته ۲۹۴ هزار و ۵۳۲ تن گندم مازاد از کشاورزان استان از سوی ۷۲ مرکز خریداری شد.

علیرضا شاهدی با بیان اینکه امسال ۶۳ مرکز اقدام به خرید گندم مازاد کشاورزان استان می کنند، اظهار کرد: پیش بینی می شود امسال ۲۳۵ هزار تن گندم مازاد کشاورزان استان به قیمت پایه هر کیلوگرم ۱۵ هزار تومان خریداری شود.