تاکسی های اینترنتی فضای کسب و کار رانندگان را از بین برده اند
تاکسی های اینترنتی فضای کسب و کار رانندگان را از بین برده اند

به گزارش قلم پرس، ایرج شهین باهر در جلسه شورای شهر تبریز گفت: در حمل و نقل ترکیبی و مقایسه مترو با اتوبوس رانی و تاکسی رانی باید همه جوانب را سنجید. وی گفت: قشری که از اتوبوس استفاده می کند، متفاوت از قشری است که از تاکسی استفاده می کند، لذا باید به اتوبوس […]

به گزارش قلم پرس، ایرج شهین باهر در جلسه شورای شهر تبریز گفت: در حمل و نقل ترکیبی و مقایسه مترو با اتوبوس رانی و تاکسی رانی باید همه جوانب را سنجید.

وی گفت: قشری که از اتوبوس استفاده می کند، متفاوت از قشری است که از تاکسی استفاده می کند، لذا باید به اتوبوس رانی یارانه بیشتری بدهیم.

شهین باهر ادامه داد: تاکسی های اینترنتی فضای کسب و کار رانندگان را از بین برده اند. بسیاری از رانندگان شخصی حتی شهروند تبریز نیستند و به صورت روزانه برای حمل و نقل مسافر به تبریز می آیند.

شهردار تبریز همچنین گفت: شهروندان باید توجه داشته باشند که شهرداری تنها درباره تاکسی هایی که مورد تایید خود قرار داده است مسئولیت قبول می کند.

روزانه یک میلیون سفر با تاکسی های شهری در تبریز انجام می شود

مدیرعامل شرکت تاکسیرانی شهرداری تبریز نیز در جلسه شورای شهر تبریز گفت: روزانه یک میلیون سفر با تاکسی های شهری در تبریز انجام می شود.

محمدحسین اکبرنژاد گفت: بیش از ۳۳۰۰ تاکسی طی سه سال گذشته نوسازی شده است که بعد از شهرداری تهران رتبه دوم را در این حوزه داریم.

وی گفت: آموزش و فرهنگ سازی تاکسیرانان به شکل جدی در دست اقدام است و به زودی آموزش زبان انگلیسی نیز عملی می شود.

اکبرنژاد افزود: پرداخت الکترونیکی و تاکسی های آنلاین بخش بزرگی از تلاش های شرکت تاکسیرانی را به خود اختصاص داده است. تاخیر پیش آمده ناشی از آن است که نمی خواهیم کارت پرداخت جدیدی برای این کار صادر کنیم لذا باید از کارت های فعلی اتوبوس بهره بگیریم.

وی افزود: پیاده کردن طرح زوج و فرد هم می تواند آلودگی هوا را در حد زیادی بکاهد و هم تاثیر مثبتی بر درآمد تاکسی رانان باقی بگذارد.

مدیرعامل شرکت تاکسیرانی شهرداری تبریز گفت: تحقق بودجه ۸ و نیم میلیارد تومانی شرکت تاکسیرانی در  ۷ ماه اول سال، ۷۹ درصد بوده است.

وی ادامه داد: افزایش قیمت دلار هزینه های زیادی را بر تاکسیرانان تحمیل کرده است که انتظار داریم شورای شهر با در نظر گرفتن یارانه های مختلف این قشر را در گذرانِ زندگی یاری کند.