تامین زمین احداث ۱۲ هزار واحد مسکن ملی در شهریار/ تنها ۸ درصد واجدین شرایط مسکن ملی پول واریز کرده‌اند!
تامین زمین احداث ۱۲ هزار واحد مسکن ملی در شهریار/ تنها ۸ درصد واجدین شرایط مسکن ملی پول واریز کرده‌اند!

استاندار آذربایجان‌شرقی بر لزوم تامین زمین احداث ۱۲ هزار واحد مسکن ملی در شهر جدید شهریار و تعیین پیمانکار آن تاکید کرد. به گزارش قلم پرس،از تبریز، عابدین خرّم پیش از ظهر امروز در جلسه شورای مسکن استان اظهار کرد: در شرکت عمران سهند ۱۴ هزار واحد در حال اجرای عملیات است که حدود ۳ […]



استاندار آذربایجان‌شرقی بر لزوم تامین زمین احداث ۱۲ هزار واحد مسکن ملی در شهر جدید شهریار و تعیین پیمانکار آن تاکید کرد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، عابدین خرّم پیش از ظهر امروز در جلسه شورای مسکن استان اظهار کرد: در شرکت عمران سهند ۱۴ هزار واحد در حال اجرای عملیات است که حدود ۳ هزار واحد مشمول دریافت تسهیلات بانک مسکن هستند.

وی افزود: باید علل اینکه بیش از ۱۰ هزار واحد به بانک معرفی نشده و سابقه‌ای ندارند بررسی شود؛ وقتی بانک اعلام آمادگی می‌کند شرکت عمران سهند شرایط معرفی متقاضیان به بانک و واریز مبلغ مورد نظر را فراهم آورند.

استاندار آذربایجان‌شرقی ابراز داشت: اگر مردم آورده نداشته باشند، اقدامات بعدی را نیز انجام نخواهند داد؛ بنابراین اقدامات اقناعی لازم جهت تشویق مردم به حضور در طرح نهضت ملی مسکن و واریز آورده باید انجام شود.

خرّم بر لزوم تامین زمین احداث ۱۲ هزار واحد مسکن ملی در شهر جدید شهریار در فاز ۶۷ هکتاری و معادل آن در مکانی مناسب و تعیین پیمانکار آن تاکید کرد و گفت: در فاز اول برای ۵ هزار واحد برنامه‌ریزی و اقدام شود.

وی با اشاره به مسائل مطروحه در ارتباط با تامین آب شرب مورد نیاز پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند، متذکر شد: متناسب با توسعه شهر جدید سهند زیرساخت‌های آن نیز باید فراهم شود و مسوولان به جای طرح و توضیحات مشکلاتی که همه از آن واقفیم پیشنهاد و راهکارهای عملی کوتاه‌مدت و میان‌مدت را ارائه دهند.

تنها ۸ درصد واجدین شرایط مسکن ملی پول واریز کرده‌اند!

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی نیز یادآور شد: تعداد قراردادهای طرح ملی مسکن در شهر جدید سهند از تعداد افرادی که پول واریز کرده‌اند بیشتر است و بسیاری از افراد علیرغم اینکه واجد شرایط هستند پول واریز نمی‌کنند؛ به‌طوریکه از واجدین شرایط تنها ۸ درصد پول واریز کرده‌اند.

جواد رحمتی اذعان داشت: اختیارات اجرای طرح ملی مسکن به استانداران و شورای مسکن تفویض شده و نباید در این پروژه‌ها تعلل و تردید کرد.

وی تاکید کرد: همه تقاضاها در شهر شهریار تا سقف ۲۵ هزار واحد برنامه‌ریزی و اجرا و مازاد تقاضاها به شهر جدید سهند محول شود.

ثبت.نام ۱۹۱ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن آذربایجان‌شرقی

در این جلسه مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی از ثبت‌نام ۱۹۱ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۹۲ هزار و ۱۱۵ نفر حائزین شرایط و ۱۲ هزار و ۳۶۱ نفر متقاضیان تائید نهایی شده هستند؛ چهار هزار و ۳۳۱ نفر افتتاح حساب و یک‌هزار و ۱۳۱ نفر اقدام به واریز وجه کرده‌اند.

ابوالقاسم سلطانی افزود: در شهر تبریز نیز ۱۲۱ هزار و ۴۸۳ نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۵۲ هزار و ۲۶۱ نفر حائزین شرایط و ۴ هزار و ۶۸ نفر تائید نهایی هستند؛ ۲ هزار و ۵۴۹ نفر افتتاح حساب و ۷۱۴ نفر نیز به واریز وجه اقدام کرده‌اند.

مشکلی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سهند وجود ندارد

در ادامه مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند، توضیح داد: طبق برنامه‌ریزی‌های اعلام شده در شهر جدید سهند تعداد ۴۸ هزار واحد مسکن ملی باید احداث شود و تعهد احداث در سال اول ۱۲ هزار و ۸۰۰ واحد بود که تاکنون برای ۱۴ هزار واحد تامین زمین و تعیین پیمانکار صورت گرفته است.

عباس مصطفوی افزود: تعداد ۶۰۰ تا ۷۰۰ واحد نیز به شکل خودمالکی عملیاتی شده؛ در واقع فراتر از تعهدات عمل کرده‌ایم و در شهر جدید سهند و شهریار مشکلی در سال اول وجود نداشته است.

وی گفت: در این ارتباط ۲۴ پروژه تعریف شده و با توجه به واریز وجه افراد به پروژه‌ها وصل می‌شوند.

در این جلسه مسائل و مشکلات تامین آب شرب مورد نیاز پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند نیز مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/۶۰۰۲۶/س