بی توجهی مسئولان باعث ایجاد حوادث اخیر سیل شده است
بی توجهی مسئولان باعث ایجاد حوادث اخیر سیل شده است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: باید حوادث این روزهای ناشی از سیل به ویژه در گلستان در آینده ای نزدیک به دور از نگاه های سیاسی و جناحی در کمیسیون های مربوطه مجلس بررسی شود و اگر به این نتیجه برسیم که مسئولان اجرایی قصور کرده اند؛ قطعا مجلس به وظیفه قانونی خود عمل خواهد […]

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: باید حوادث این روزهای ناشی از سیل به ویژه در گلستان در آینده ای نزدیک به دور از نگاه های سیاسی و جناحی در کمیسیون های مربوطه مجلس بررسی شود و اگر به این نتیجه برسیم که مسئولان اجرایی قصور کرده اند؛ قطعا مجلس به وظیفه قانونی خود عمل خواهد کرد.

به گزارش قلم پرس، محمد اسماعیل سعیدی به عملکرد مسئولان اجرایی کشور در زمینه مدیریت سیلاب های چند روز اخیر در شهرهای مختلف کشور به ویژه استان گلستان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر همه باید سعی خود را در جهت عادی سازی شرایط شهرهایی که گریبان گیر سیلاب شده اند، بکار بگیرند.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی باید موضوع سیلاب های کشور را با جدیت بررسی کنند و ببینند نقاط ضعف و کم کاری ها از کجا بوده است که اگر در این مسئله هر کدام از مسئولان قصوری داشته باشند، قطعا باید رسیدگی شود.

بی توجهی مسئولان نسبت به ساخت و سازهای غیرمجار در حریم رودخانه باعث ایجاد حادثه شده است

نماینده مردم تبریز اظهار کرد: همه ساله ما شاهد بحران های طبیعی و غیر طبیعی در کشور هستیم و حتما ستاد مدیریت بحران و مهم تر از آن وزارت کشور و نهاد های مربوطه بایستی آمادگی لازم را در این راستا داشته باشند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: اتفاقاتی به مرور زمان از قبیل ساخت و سازهای غیرمجاز در بستر رودخانه ها و… در کشورمان رخ داده است دست به دست هم داده اند و البته از همه مهم تر بی توجهی مسئولان و عدم اتخاذ تدابیر لازم برای پیشگیری از وقوع اینگونه حوادث و به حداقل رساندن آسیب های ناشی از آن، سبب شده است تا در شرایطی مثل بارندگی های اخیر اینچنین حوادث ناگواری بوجود آید.

عملکرد مدیران در زمینه سیلاب باید به دور از نگاه های سیاسی در مجلس بررسی شود

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: باید حوادث این روزهای ناشی از سیل به ویژه در گلستان در آینده ای نزدیک به دور از نگاه های سیاسی و جناحی در کمیسیون های مربوطه مجلس بررسی شود و اگر به این نتیجه برسیم که مسئولان اجرایی قصور کرده اند؛ قطعا مجلس به وظیفه قانونی خود عمل خواهد کرد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه عملکرد مدیران اجرایی کشور در زمینه مدیریت و ارائه راهکار برای برون رفت از وضعیت ناشی از سیلاب در شهرهای کشور به ویژه گستان چگونه بوده است، گفت: عملکرد مدیران در زمینه کنترل سیلاب ها بسیار ضعیف بوده است و این به گونه ای بود که اگر نیروهای مسلح اعم از ارتش و سپاه و همچنین نیروهای مردمی و بسیج ورود نمی کردند؛ مشکلات مردم سیل زده همچنان ادامه پیدا می کرد./