بی‌توجهی به حوزه گردشگری در بناب
بی‌توجهی به حوزه گردشگری در بناب

به گزارش قلم پرس از بناب، حجت الاسلام محمد باقری بنابی در نشست «چالش ها و راهکارهای توسعه متوازن بناب»  با بیان اینکه در بحث توسعه باید افق و چشم انداز آینده را در نظر داشته باشیم؛ اظهار داشت: خروجی همایش «چالش ها و راهکارهای توسعه متوازن در بناب» باید قابل استفاده برای سال های آتی […]

به گزارش قلم پرس از بناب، حجت الاسلام محمد باقری بنابی در نشست «چالش ها و راهکارهای توسعه متوازن بناب»  با بیان اینکه در بحث توسعه باید افق و چشم انداز آینده را در نظر داشته باشیم؛ اظهار داشت: خروجی همایش «چالش ها و راهکارهای توسعه متوازن در بناب» باید قابل استفاده برای سال های آتی باشد و طرح ها و مقالات با یک دید طولانی مدت طراحی و ارائه شوند.

وی، با بیان این مطلب یکی از محورهای لازم برای توسعه در شهرستان بناب را تقویت حوزه گردشگری اعلام و افزود: به حوزه گردشگری در بناب بهای لازم داده نشده است!

باقری بنابی اضافه کرد: با وجود پتانسیل‌های لازم در این زمینه اقدامات کافی صورت نگرفته است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی سپس به ظرفیت «کباب بناب» اشاره کرد و با اذعان به دیدار با وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت: با برند سازی کباب برای توسعه اشتغال بناب می توان قدم های خوبی برداشت.

باقری بنابی همچنین در خصوص استفاده نیروگاه سهند بناب از سوخت مازوت و آلایندگی آن تصریح کرد: از آنجایی که برای توسعه زیرساخت ها در حوزه گاز اقدامی نشده و از طرف دیگر اولویت اصلی گاز برای مصارف خانگی است، از این رو نیروگاه مجبور به استفاده از سوخت مازوت می شود که در تلاشیم سوخت آن را به گاز تبدیل کنیم تا شاهد آلایندگی آن نباشیم.

 

فرماندار بناب نیز در این نشست که با حضور جمعی از اساتید، دانشگاهیان، مدیران و صاحبان صنایع و سازمان های مردم نهاد برگزار شد، با بیان اینکه طی سال های اخیر در بخش صنعت در این شهرستان سرمایه گذاری های بزرگی اتفاق افتاده که توسعه صنعتی شهرستان را به دنبال داشته است؛ افزود: با وجود  توسعه صنعتی اما در سایر بخش ها توسعه به صورت متناسب اتفاق نیفتاده است!

شهریار فتحی سپس هدف از برگزاری رویدادی با عنوان «بناب، چالش ها و راهکارهای توسعه متوازن» را استفاده از ظرفیت و پتانسیل های تمام نخبگان و دلسوزان شهرستان به منظور تهیه سند توسعه متوازن شهرستان عنوان کرد و گفت: این سند باید به نوعی تهیه و تنظیم شود که به افراد و اشخاص وابسته نباشد، به گونه ای که حتی در صورت تغییر مدیران در هر شرایطی به منظور توسعه شهرستان خود را ملزم به استفاده از دستاوردهای علمی این سند بدانند.

وی تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که لازم است اهتمام بیشتری نسبت به آن داشته باشیم، حمایت همه جانبه از نخبگان در داخل شهرستان است.

نماینده عالی دولت در شهرستان بناب حمایت از نخبگان در داخل شهرستان را عاملی برای پیشرفت و ارتقای نخبگان دانست و خاطرنشان کرد: در سایه وجود روحیه وحدت و همدلی تمامی بنابی ها می توانیم شاهد توسعه پایدار همه جانبه و متوازن شهرستان بناب باشیم.

این گزارش حاکی است، با توجه به اینکه برنامه ریزی توسعه در شهرستان بناب در چند دهه گذشته مورد توجه قرار گرفته، اما همچنان از منظر توسعه متوازن پیشرفت چندانی ایجاد نشده است و حجم عظیم منابع انسانی، مالی و طبیعی مصرف شده با دستاوردهای بدست آمده تناسبی نداشته است.

در ادامه این نشست پس از ارائه نظرات و پیشنهادات از سوی اساتید، دانشگاهیان، مسئولین، صاحبان صنایع و سازمان های مردم نهاد، شهریار فتحی فرماندار بناب به عنوان رئیس، دکتر فرید پناهی شهردار بناب به عنوان دبیر کمیته اجرایی و همچنین دکتر مهدی عباسقلی پور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب به عنوان دبیر علمی رویداد «بناب، چالش ها و راهکارهای توسعه متوازن» انتخاب شدند.

بر پایه این گزارش، در این نشست برای برگزاری این رویداد در سال آینده تصمیم گیری شد.

انتهای پیام/۶۰۰۰۴