بیمارستان‌های زنان و کودکان نیاز به بازسازی دارند
بیمارستان‌های زنان و کودکان نیاز به بازسازی دارند

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: ضعف در پیشگیری حوزه سلامت باعث بروز مشکلاتی برای اقشار آسیب‌پذیر شده است. به گزارش قلم پرس،  زهرا ساعی اظهار داشت: هم‌اکنون خانم‌های کارگری که در حاشیه‌ها و مناطق کارگرنشین زندگی می‌کنند و یا افرادی که تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند در حوزه درمان با مشکلاتی […]

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: ضعف در پیشگیری حوزه سلامت باعث بروز مشکلاتی برای اقشار آسیب‌پذیر شده است.

به گزارش قلم پرس،  زهرا ساعی اظهار داشت: هم‌اکنون خانم‌های کارگری که در حاشیه‌ها و مناطق کارگرنشین زندگی می‌کنند و یا افرادی که تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند در حوزه درمان با مشکلاتی مواجه هستند ناشی از این است که در حوزه پیشگیری بسیار ضعیف عمل می‌شود.

پیشگیری از سرطان‌های مرتبط با زنان هزینه گزافی به همراه دارد

وی تصریح کرد: متاسفانه در دهه اخیر می‌بینیم ابتلا به سرطان‌های مربوط به خانم‌ها بسیار شایع شده است، از سوی دیگر واکسن‌های دهانه رحم و سرطان سینه مدتی است که موجود بوده، اما در چندین مرحله و با قیمت‌های بسیار گزاف تزریق می‌شود.

ساعی تاکید کرد: بسیاری از خانم‌ها گاه به دلیل هزینه‌های بالا یا عدم آگاهی امکان انجام آزمایش و غربالگری‌هایی که باید هر ۶ ماه یکبار صورت بگیرد را ندارند و چون الزامی هم برای آن وجود ندارد بسیاری از مواقع بی‌توجهی به این مهم، مشکلات را در این حوزه تشدید می‌کند.

بیمارستان‌های زنان و کودکان نیاز به بازسازی دارند

وی با تاکید بر اینکه زنان و کودکان جامعه حساس هستند که حفظ سلامت آنها نیاز به توجه بیشتری دارد، عنوان کرد: ساماندهی بیمارستان‌های مربوط به زنان و کودکان از دیگر مواردی است که وزیر جدید بهداشت باید توجه ویژه‌ای به آنها داشته باشد، چرا که اغلب این بیمارستان‌ها فرسوده شده‌اند و دارای بافت قدیمی هستند و نیاز به بازسازی دارند یا باید ساختمان‌های جدیدی برای آنها در نظر گرفته شود.

ساعی خاطرنشان کرد: پژوهش در حوزه اعتیاد از دیگر مواردی بوده که نیاز به توجه خاص دارد، چرا که بارها به این موضوع تاکید شده که اعتیاد یک بیماری است و تنها در حوزه درمان آن اقدام شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: ما تاکنون اعتیاد را مورد آسیب‌شناسی مدون قرار نداده‌ایم و پیوسته تلاش کرده‌ایم که آن را درمان کنیم و برای پیشگیری از ایجاد آن اقدامی صورت نگرفته است و این در حالی است که وزارت بهداشت می‌تواند با اجرای برنامه‌های پژوهشی به این حوزه ورود کند.