بیشتر اقدامات قوه قضاییه در حمایت از تولید و اقتصاد حول محور مانع‌ زدایی‌ است
بیشتر اقدامات قوه قضاییه در حمایت از تولید و اقتصاد حول محور مانع‌ زدایی‌ است

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دادستانی کل کشور، سعید عمرانی  در رابطه با شعار سال جدید و تاکید فراوان مقام معظم رهبری (مدّظله العالی) بر مسئله تولید، گفت: شعار سال که هر ساله توسط مقام عظمای ولایت (مدّظله العالی) تعیین و تبیین می‌شود نشان از اهمیت آن موضوع داشته و چراغ راه […]

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دادستانی کل کشور، سعید عمرانی  در رابطه با شعار سال جدید و تاکید فراوان مقام معظم رهبری (مدّظله العالی) بر مسئله تولید، گفت: شعار سال که هر ساله توسط مقام عظمای ولایت (مدّظله العالی) تعیین و تبیین می‌شود نشان از اهمیت آن موضوع داشته و چراغ راه مسئولان و مدیران و مردم با بصیرت خواهد بود و نشان دهنده این است که چرخ پیشرفت و موفقیت کشور در چه مسیر و جاده ای باید حرکت کند.

این مقام قضایی ادامه داد: مسئله تولید که امسال هم توسط مقام معظم رهبری بر آن تاکید شد نشان دهنده این است که مسئله و اولویت اول کشور جمهوری اسلامی ایران همچنان باید تولید و رونق تولید باشد.

عمرانی با بیان اینکه کشور در شرایط جنگ اقتصادی به سر می برد، گفت: در حالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بیش از چهل سال است که روی پای خود ایستاده و متکی به ملت خویش است که از همان ابتدای انقلاب تاکنون با انواع دشمنی‌ها، تحریم‌ها، جنگ ها، هجمه‌ها و کینه ورزی‌ها مواجه بوده و اکنون که دشمن در تمامی جنگ‌های نظامی، فرهنگی، علمی و دیگر خباثت ها به بن بست انقلاب اسلامی برخورده است تمام توان خود و اذنابش را به کار گرفته تا ملت ما را در آخرین جبهه یعنی نبرد اقتصادی به زانو در آورد.

وی خاطرنشان کرد: آخرین دست و پا زدن های دشمن در زمین و جبهه اقتصادی است و قطعا با هدایت‌های حکیمانه رهبر فرزانه، دستورات و تاکیدات رئیس قوه قضاییه و تلاش و همت مسئولان و حمایت مردم کشور عزیز ما از این نبرد هم سربلند بیرون خواهد آمد و قطعا برای ملت ما عزت و سربلندی و برای دشمنان انقلاب اسلامی ذلت و سرافکندگی قابل پیش بینی است.

این مقام قضایی با تبیین شعار سال و نقش دستگاه قضایی در تحقق این شعار گفت: هر چند بار اصلی تولید و رونق اقتصادی وظیفه ذاتی دولت بوده لیکن قوه قضاییه نیز در این زمینه وارد میدان شده و به یاری مجریان شتافته تا در مانع‌زدایی‌ها بیش از قبل نقش آفرین و موثر ظاهر شود. چیزی که باید به آن توجه ویژه شده و خروجی و تحقق شعار انقلابی سال باشد تامین امنیت اقتصادی، جهش تولید و اصلاح امور معیشتی مردم عزیز است. از این رو است که قوه قضاییه در حمایت از تولیدکنندگان و مراکز تولیدی و صد البته جلوگیری از تعطیلی کارخانجات خود را همراه و پشتیبان دولت می‌داند و تا آنجا که قانون و تکالیف اجازه داده است با جدّیت و قاطعیت به حمایت از بنگاه‌های تولیدی خواهد پرداخت.

عمرانی با بیان اینکه بیشتر اقدامات قوه قضاییه در حمایت از تولید و اقتصاد حول محور مانع‌ زدایی ها است گفت: بر اساس تجربه ای که در این مدت به دست آمده معلوم گردیده که اکثر موانع تولید و فعالیت بنگاه های اقتصادی مسائل بانکی و بروکراسی اداری است. از اینرو تمام تلاش ما این است که با تعامل، تفاهم و گفت وگو میان بانک ها و فعالان اقتصادی کاری کنیم که چرخ مراکز تولیدی و فعالان اقتصادی از حرکت باز نایستد.

معاون دادستان کل کشور ادامه داد: سیاست دستگاه قضایی این است که بانک‌ها حتما موضوع فعال کردن کارخانجات زیر دست خود را دنبال کنند. همانگونه که ریاست دستگاه قضایی در سفر به استان لرستان فرمودند بانک‌ها امکان مالی دارند ولی نمی‌خواهند این کار را انجام دهند و این اشکالی ندارد؛ چراکه می‌توانند به نحوی که قانون مقرر کرده واگذار کنند؛ اما تعطیل کردن و یا نیمه تعطیل کردن کارخانه کار بسیار نادرستی است.

این مقام قضایی تصریح داشت: مسئله دیگری که به عنوان یک مانع در صنعت و اقتصاد کشور ما به چشم میخورد موضوع خصوصی سازی و واگذاری ها است که باید در ابتدا همه شرایط سنجیده شود و این اتفاق که بعضا به دلیل عملکرد نادرست مجبور به فسخ قراردادها می گردد سرمایه گذاری را به مخاطره می اندازد. در این زمینه هم قوه قضاییه با نگاه حمایتی به میدان آمده است تا اجازه ندهد این تملک های مضر و زیان آور موجب تعطیلی کارخانجات و بیکاری کارگران شود. بسیاری از خصوصی سازی ها مورد بررسی قرار گرفته و برای آنها دستورات ویژه ای صادر شده است.

این مقام قضایی بر الگوگیری از سیره و روش شهیدانی همچون شهید سلیمانی در این جنگ نابرابر تاکید کرد و گفت: کاش در عرصه تولید یک سردار سلیمانی داشتیم آنگاه می دیدیم سنگرهای موانع تولید چگونه یکی پس از دیگری فتح می شد. افسوس، جنگ مقدس هشت ساله به ما آموخت که آنچه موجب موفقیت و پیروزی است ایمان به خدای متعال و تکیه به اراده ملت شریف مان است. در آن سالها که ما در عرصه نظامی در تنگنا بوده و تحت فشار بودیم با اراده شهدای عزیزی همچون شهید تهرانی مقدم و باکری ها توانستیم دشمن تا دندان مسلح را عقب رانده و نهایتا پیروز این نبرد باشیم.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی هم که خود را برای خداوند و اسلام عزیز خالص نموده بود در سالیان پس از جنگ باز هم به ما آموخت که با ایمان به خدا و کار شبانه روزی و مجاهدت های مستمر است که میتوان در مقابل دشمن سینه سپر کرده و موجبات شکست آنان را فراهم کرد.

عمرانی گفت: در جنگ اقتصادی کنونی هم لازمه موفقیت در مقابل دشمن توکل بر خدا و تلاش جهادی است. همه مدیران و مسئولان باید خود را فارغ از ساعت های اداری و چارچوب های آن مهیا نمایند شعار انقلابی مدیر جهادی و انقلابی می خواهد. مردمی که در سخت‌ترین شرایط پای انقلاب مانده اند لایق بیشترین تلاش های مسئولان برای خدمت به آنان هستند.

انتهای پیام