بیانیه گام دوم انقلاب، نقشه راه اداره کشور و انقلاب اسلامی است
بیانیه گام دوم انقلاب، نقشه راه اداره کشور و انقلاب اسلامی است
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، تنها یک متن نیست بلکه یک سند، نقشه و چراغ راه آینده اداره کشور و انقلاب اسلامی در سراسر جهان است.

تراب محمدی در دومین همایش «همیاری نخبگان مردم، نهادهای انقلابی و دولت سیزدهم در گام دوم انقلاب»، به اهمیت تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: این بیانیه باید توسط نخبگان و اساتید دانشگاهی تبیین شود و به قدری تکرار و تبلیغ شود تا با نهادینه شدن اهمیت آن در میان تمام مردم، در ادامه شاهد اجرای دقیق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در نظام اسلامی باشیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در دولت سیزدهم گام هایی موثر در جهت عملی کردن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برداشته است، گفت: تمام تلاش و هدف ما در دولت سیزدهم جامه عمل پوشاندن به این بیانیه است اما همچنان در ابتدای راه هستیم و امیداست با توجه هر چه بیشتر مسئولان، شاهد تحولات دیگر در اجرایی شدن گام دوم انقلاب اسلامی در سطح استان و کشور باشیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی هدف غایی انقلاب اسلامی را تشکیل تمدن نوین اسلامی عنوان کرد و افزود: بیانیه پاسخی به چگونگی شکر نعمت عظیم انقلاب اسلامی و نظام برخواسته از آن است.

محمدی به نقش بیانیه گام دوم در جامعه اشاره کرد و تصریح کرد: بیانیه گام دوم انقلاب نگاه واقعبینانه و خوشبینی مومنانه برای انتقال میراث انقلاب اسلامی برای آیندگان است که در کنار آن نقش وظیفه سازی برای مسئولان و مسئولیت دادن به جوانان را نیز ایفا می کند.

وی تاکید کرد: بیانیه گام دوم انقلاب سالامی با روایتی دقیق و صحیح از اصل انقلاب اسلامی و در عین حال بیان چالشها، دستاوردها و ظرفیت های انقلاب اسلامی می خواهد با تجویز راهبرد های اساسی، کامل کردن مبانی معرفتی نظام، کامل کردن بنای نظام بر اساس مبانی معرفتی آن، ترویج تقوای فردی، جماعت و امت و استقامت و پایداری به هدف والای خود که تشکیل کشور اسلامی، بازگشت معنویت به زندگی بشر، کمال معنوی و الهی انسا‌نها در سایه جامعه اسلامی، فراگیرشدن فرهنگ اسلامی در فضای عمومی بشریت و در نهایت زمینه سازی ظهور امام زمان (عج) است را فراهم آورد.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به بحث علم و دانش در این بیانیه، ادامه داد: آذربایجان شرقی در عرصه علم و پژوهش و تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان، ستاد اقتصادی دانش بنیان را در استانداری تشکیل دادیم که با پنج کمیته فعال می‌کند و توانسته با ایجاد هماهنگی بین بخش دولتی، خصوصی، صنعت و دانشگاه‌ها رتبه دوم کشوری را در توسعه اقتصاد دانش بنیان بر اساس ارزیابی وزارت کشور کسب کند.

وی در ادامه متذکر شد: در بیست ماه گذشته ۷۲۰۰ پروژه عمرانی و اقتصادی در سطح استان افتتاح شده است و همچنین در سال گذشته ۲۴۲ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید بازگشته است که این از تلاش مجاهدانه تیم اقتصادی و عمرانی استانداری آذربایجان شرقی خبر می دهد.

معاون استاندار آذربایجان شرقی، با اشاره به نکات مربوط به هفت محور بیانیه گام دوم انقلاب، مطالبه گری مردم و پاسخگو بودن مسئولان نسبت به تحقق این محورها را ضروری دانست.

وی سبک زندگی را یکی از دیگر از بخش های مهم این بیانیه دانست و توضیح داد: بخش حقیقى تمدن، چیزهایى است که متن زندگى که همان سبک زندگى است را تشکیل می‌دهد؛مصادیق سبک زندگی مسئله‌ خانواده، سبک ازدواج، نوع مسکن، نوع لباس، الگوى مصرف، نوع خوراک، مسئله‌زبان، رفتار در دانشگاه، رفتار در مدرسه، رفتار در فعالیت سیاسى،رفتار در رسانه‌ است.

انتهای پیام/