بیانیه هیات فوتبال استان آذربایجان شرقی در خصوص اتفاقات بازی پرسپولیس – تراکتورسازی
بیانیه هیات فوتبال استان آذربایجان شرقی در خصوص اتفاقات بازی پرسپولیس – تراکتورسازی

هیات فوتبال استان آذربایجان‌‌شرقی حرکت و رفتار تماشاگران تیم پرسپولیس را محکوم کرد. به گزارش قلم پرس به نقل از روابط عمومی هیات فوتبال استان آذربایجان شرقی، در بازی روز گذشته تیم های پرسپولیس تهران و تراکتورسازی تبریز برخی اتفاقات ناخوشایند روی سکوهای ورزشگاه آزادی شهر تهران رخ داد که  موجب رنجش مردم آذربایجان شد. هیات […]

هیات فوتبال استان آذربایجان‌‌شرقی حرکت و رفتار تماشاگران تیم پرسپولیس را محکوم کرد.

به گزارش قلم پرس به نقل از روابط عمومی هیات فوتبال استان آذربایجان شرقی، در بازی روز گذشته تیم های پرسپولیس تهران و تراکتورسازی تبریز برخی اتفاقات ناخوشایند روی سکوهای ورزشگاه آزادی شهر تهران رخ داد که  موجب رنجش مردم آذربایجان شد. هیات فوتبال استان آذربایجان شرقی با انتشار بیانیه زیر در خصوص این اتفاقات، خواستار رسیدگی مسئولین مربوطه به این موضوع مهم شد:

“مردم شریف دیار آذربایجان و قاطبه هواداران صدیق باشگاه فرهنگی ورزشی تراکتور سازی تبریز هتک حرمت و توهین به تمام اقوام ایرانی که در لوای پرچم مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران در سرتاسر کشور عزیزمان زندگی می کنند امری مذموم و ناپسند و خلاف قوانین عرفی و شرعی حاکم بر مملکت می داند.
بی شک جریانات پیش آمده در دیدار دو تیم فوتبال تراکتور سازی تبریز و پرسپولیس تهران در روز جمعه مورخ هشتم دی ماه سال ۱۳۹۶ در ورزشگاه آزادی تهران نکته تاریکی در ورزش فوتبال مملکت خواهد بود که اگر به دقت و به سرعت مورد واکنش مسئولین امر ورزش و فوتبال این نظام قرار نگیرد دامنه آن به سایر استان ها ، ورزشگاه ها و نیز تماشاگران کشیده خواهد شد .
آذربایجان سرافراز که به تعبیر مقام عظمای ولایت “سر ایران” است همواره مجاهدت ها و رشادت های مردان و زنان ، پیران و جوانانش مورد تکریم جامعه ایرانی در تمام ادوار تاریخی بوده است و با تاثیر به سزایش در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی ایران ، تقدیم هزاران شهید دفاع مقدس و نیز شهدای مدافع حرم و دارا بودن ده ها هزار جانباز و آزاده سرافراز همواره در دفاع از کیان و ارزش نظام اسلامی ایران در خط مقدم رشادت و سلحشوری بوده است که مع الاسف در آستانه سالگرد رویداد مهم نهم دی تماشاگران پرسپولیس تهران با شعار های سخیف و غیر عقلانی خویش موجب جریحه دار شدن عواطف و احساسات صدها هزار نفر از تماشاگران فهیم و شریف تیم فوتبال تراکتور سازی تبریز شدند.
هیات فوتبال استان آذربایجان شرقی ضمن محکوم نمودن این حرکت و رفتار تماشاگران پرسپولیس تهران بار دیگر بر وحدت ملی و حفظ تمامیت ارضی کیان مملکت تاکید نموده و بر نام بلند آوازه خلیج فارس به عنوان یک شأن ملی تاکید می نماید .
بدین منظور مراتب شکوائیه هیات فوتبال استان به مقامات ذیربط کشوری ارسال خواهد شد که در آن به ضرس قاطع از مسئولان ارشد فدراسیون فوتبال تقاضا خواهد نمود تا رای قاطع کمیته ی انضباطی فدراسیون فوتبال با قید فوریت انجام گردد تا شاید التیامی باشد بر دل خیل عظیم هواداران فوتبال آذربایجان.”