به قیمت گذاری دستوری قائل نیستیم/ باید با تفکرات ضد تولیدی برخورد کنیم
به قیمت گذاری دستوری قائل نیستیم/ باید با تفکرات ضد تولیدی برخورد کنیم

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: باید از ظرفیت‌های اتاق‌های بازرگانی استفاده کنیم و در مورد راهبردهای صنعتی از ظرفیت اعضای اتا‌ق‌ها و نگاه بهره‌بردار سود جوییم. خود صنعت بیاید و سند بنویسد و ما فقط افق و خروجی تولید و صادرات را ترسیم کنیم. به گزارش قلم پرس،از تبریز، محمدمهدی برادران امشب در نشست […]



معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: باید از ظرفیت‌های اتاق‌های بازرگانی استفاده کنیم و در مورد راهبردهای صنعتی از ظرفیت اعضای اتا‌ق‌ها و نگاه بهره‌بردار سود جوییم. خود صنعت بیاید و سند بنویسد و ما فقط افق و خروجی تولید و صادرات را ترسیم کنیم.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، محمدمهدی برادران امشب در نشست صاحبان صنایع با فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز اظهار کرد: به نظرم باید در روش‌ها تجدید‌نظر کنیم. ما هم موافق کاهش تعرفه‌ها به نفع فعالان اقتصادی هستیم. در مورد قانون معافیت مالیاتی ماشین آلات نیز پیگیر هستیم تا در مجلس این قانون اصلاح شود.

وی ادبیات شکل گرفته مبنی بر انداختن مشکل گرانی به گردن تولیدکنندگان را ظلمی بزرگ دانست و اضافه کرد: رهبری همیشه در فرمایشات خود از تولید حمایت کرده اند و باید از این ظرفیت حداکثر استفاده را بکنیم.

برادران افزود: به قیمت گذاری دستوری قائل نیستیم ولی به قیمت گذاری اعتقاد داریم. باید به تولیدکننده در کشور به چشم یک ارزش نگاه کرد و هر کس در این راه تلاش می کند و برای مردم ایجاد اشتغال می کند، فردی بهشتی است.

وی حمایت از صنعتگران را وظیفه خود دانست و تصریح کرد: باید به پشتوانه رهبری، با تفکرات ضد تولیدی برخورد کنیم.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت های اتاق استفاده کنیم و در مورد راهبردهای صنعتی از ظرفیت اعضای اتا‌ق‌ها و نگاه بهره‌بردار سود جوییم. خود صنعت بیاید و سند بنویسد و ما فقط افق و خروجی تولید و صادرات را ترسیم کنیم.

از مدیران موفق جهت رونق صادرات راهکار بگیرید

رئیس هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه برای رونق صادرات نیاز به برنامه‌ریزی اساسی داریم، گفت: باید گروهی در وزارتخانه متشکل از نمایندگان وزارت صمت، اتاق‌های بازرگانی، خانه‌های صنعت، معدن و تجارت، تشکیل شود و در این گروه، کمبودها احصاء و مشخص شود از لحاظ صنعتی و اقتصادی چه نیازهایی در منطقه وجود دارد تا در این جهت برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌ها انجام شود.

محمد حسین باقری یادآور شد: باید دست مدیران موفق تولیدگر و کارآفرین باز گذاشته شود و حتی از آنها در مسیر بهبود و رونق صادرات مشاوره و راهکار اخذ شود.

انتهای پیام/