به دنبال تبدیل استان به قطب سوم خودروسازی هستیم/ حضور دو شرکت بزرگ فرانسوی برای سرمایه گذاری در آذربایجان شرقی
به دنبال تبدیل استان به قطب سوم خودروسازی هستیم/ حضور دو شرکت بزرگ فرانسوی برای سرمایه گذاری در آذربایجان شرقی

استاندار آذربایجان شرقی گفت: با توجه به حضور دو خودروساز بزرگ در کشور، به دنبال آن هستیم آذربایجان شرقی را به قطب سوم خودروسازی با مشارکت بخش خصوصی تبدیل کنیم. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، مجید خدابخش پیش از ظهر امروز در دیدار با سفیر فرانسه در ایران بابیان اینکه در […]

استاندار آذربایجان شرقی گفت: با توجه به حضور دو خودروساز بزرگ در کشور، به دنبال آن هستیم آذربایجان شرقی را به قطب سوم خودروسازی با مشارکت بخش خصوصی تبدیل کنیم.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، مجید خدابخش پیش از ظهر امروز در دیدار با سفیر فرانسه در ایران بابیان اینکه در بحث اقتصادی یکی از مزیت‌های اصلی استان وجود بخش خصوصی است، اظهار داشت: از اولویت‌های استان آذربایجان شرقی برای سرمایه‌گذاری، بخش خودروسازی با رویکرد صادرات به کشورهای منطقه و ساخت نیروگاه و برقی کردن مسیر خط آهن تبریز – تهران است.

وی افزود: با توجه به حضور دو خودروساز بزرگ در کشور با مشارکت خودروسازی‌های فرانسه، به دنبال آن هستیم آذربایجان شرقی را به قطب سوم خودروسازی با مشارکت بخش خصوصی تبدیل کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: وجود ۴ شرکت بزرگ موتورسازی و چند کارخانه ساخت خودروهای سنگین و کوچک در استان زمینه مناسبی برای تولید خودرو با برند اروپایی در استان است و در این راستا از حضور و سرمایه‌گذاری شرکت‌های فرانسوی استقبال می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از گذشته شبکه ریلی در استان وجود داشته ازجمله خطوط به سمت ترکیه و اروپا بوده و مسیری دیگر به اتحادیه جمهوری آذربایجان و یکی دیگر از خطوط  موضوع قطار سریع‌السیر تبریز- تهران بوده که در حال اجر است.

خدابخش با اشاره به وجود زیرساخت‌های حمل‌ونقل ریلی و هوایی بیان کرد:  به‌طور متوسط روزانه ۵۰ پرواز داخلی و خارجی در فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز انجام می‌شود به‌طوری‌که روزانه پروازهای بین تبریز و استانبول برقرار است.

وی با اشاره به حجم صادرات بالغ‌بر ۲ میلیارد دلاری استان در سال گذشته، بیان کرد: دوره پس از برجام فرصت مناسبی برای گسترش همکاری‌های بین‌المللی است.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به بحث اولویت سرمایه‌گذاری در بخش ساخت نیروگاه برق و آمادگی برای جذب سرمایه‌گذار، بیان کرد: در حال حاضر آمادگی ساخت نیروگاه در حدود ۳ هزار مگاوات در استان وجود داشته و در صورت سرمایه‌گذاری خرید برق را تضمین و از طریق BOT  تحت حمایت قرار خواهیم داد.

وی در ادامه با اشاره به وجود منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس و شهرک‌های بزرگ صنعتی تخصصی در استان بیان کرد: با توجه به نوع سرمایه‌گذاری در این شهرک‌ها و یا منطقه آزاد ارس، تسهیلات و تضمین و حمایت‌های قانونی برای حمایت از سرمایه‌گذاران پیش‌بینی‌شده است.

خدابخش همچنین با تأکید بر توسعه روابط در بخش فرهنگی و دانشگاهی، بیان کرد: در حوزه فرهنگی ۶ دانشگاه بزرگ در تبریز وجود دارد که در این بین دانشگاه تبریز قدمتی ۷۰ ساله دارد.

وی بابیان اینکه تبریز یکی از شهرهای تاریخی و فرهنگی کشور بوده گفت: به‌طوری‌که با توجه به‌قرار داشتن مرکز مشروطه‌خواهی ایران در تبریز پیشگام تحولات سیاسی و اجتماعی در تاریخ ایران بوده و همچنین بزرگ‌ترین بازار بزرگ جهان در تبریز قرار داشته و به ثبت جهانی رسیده است

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به انتخاب تبریز به‌عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۸، ادامه داد: با توجه به این مسئله و حضور دو شرکت فرانسوی برای سرمایه‌گذاری در استان ضمن استقبال از سرمایه‌گذاران فرانسوی، از گردشگران فرانسوی نیز برای بازدید از تبریز در سال ۲۰۱۸ به‌عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام دعوت می‌کنیم.