بهره مندی از ایده های کودکان و نوجوانان در طراحی فضای شهری
بهره مندی از ایده های کودکان و نوجوانان در طراحی فضای شهری
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی گفت: کودکان و نوجوانان عضو مراکز کانون پرورش فکری تبریز در طرحی با مشارکت شهرداری منطقه‌ی ۶ تبریز، طراح‌ها و ایده‌های خود را برای داشتن شهری ایده‌آل به تصویر کشیدند.

به گزارش قلم پرس به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری آذربایجان شرقی، علی بینش افزود: در این برنامه، از کودکان و نوجوانان خواسته شده تا ایده‌ها و خواسته‌های خود را در طراحی پارک‌ها و فضاهای شهری، به صورت نقاشی بر روی پانل‌های سرامیکی، ترسیم کنند.
وی تصریح کرد: طرح‌ها و نظرات این کودکان و نوجوانان، در طراحی پارکی ویژه و همچنین سایر پارک‌های در دست طراحی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
بینش ادامه داد: طرح های مذکور با نام خود کودکان به صورت دائم به عنوان بخشی از جداره پارک بر روی دیوار نصب خواهد شد، تا نمادی از تعامل سازنده عوامل طراحی فضاهای شهری با کودکان و آینده سازان کشور باشد.
وی اضافه کرد: فضاهای شهری بخش عمده ای از زمان و مکان زندگی روزمره مردم را به خود اختصاص می دهند و علاوه بر بزرگ سالان، کودکان و نوجوانان بسیار بیشتر از بزرگ سالان تحت تاثیر عوامل محیطی هستند، از این رو نیاز است بخشی از کارکرد فضاهای شهری به کودکان اختصاص یابد، بنابراین طراحی مناسب فضاهای شهری برای کودکان به عنوان شهروندان و سازندگان آینده شهر از اهمیت خاصی برخوردار است.
وی بیان نمود: این طرح در راستای سلسله اقداماتی برای تحقق شهر دوستدار کودک، با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و شهرداری منطقه ۶ تبریز نسبت به اجرای پروژه‌ای مشارکتی جهت بهره‌مندی از ایده‌ها و نظرات کودکان و نوجوانان در طراحی پارک صفاری تبریز صورت گرفته است.