بهره برداری از ۶ طرح آبی با اشتغالزایی ۲ هزار نفر در آذربایجان‌ شرقی
بهره برداری از ۶ طرح آبی با اشتغالزایی ۲ هزار نفر در آذربایجان‌ شرقی

[ad_1] ۶ طرح آبی با اعتبار ۹۳۵ میلیارد تومان در آذربایجان‌ شرقی به بهره‌برداری رسید. به گزارش قلم پرس،از تبریز، همزمان با پنجمین روز هفته دولت، ۶ طرح آبی با اعتبار ۹۳۵ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۲ هزار نفر با حضور استاندار آذربایجان‌ شرقی به بهره‌برداری رسید. این طرح ها شامل بهره برداری از ۷۰۰ […]

[ad_1]


۶ طرح آبی با اعتبار ۹۳۵ میلیارد تومان در آذربایجان‌ شرقی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، همزمان با پنجمین روز هفته دولت، ۶ طرح آبی با اعتبار ۹۳۵ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۲ هزار نفر با حضور استاندار آذربایجان‌ شرقی به بهره‌برداری رسید.

این طرح ها شامل بهره برداری از ۷۰۰ هکتار از شبکه آبیاری اراضی بهبود سد قلعه چای با ۸۱۰ میلیارد ریال اعتبار، آب اندازی ۵۰۰ هکتار از شبکه پایاب سد آیدوغموش با اعتبار ۴۵۰ میلیارد ریال، مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال، سیستم حفاظت هوشمند تاسیسات آبرسانی با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال، جایگزینی ۲۶.۵ کیلومتر خط لوله ۲۰۰۰ فولادی جایگزین به جای خط لوله فرسوده بتنی بین مخزن ۴ و ۵ و اتصال به خط اصلی با اعتباری بالغ بر ۷۵۰۰ میلیارد ریال و بهره برداری از ساختمان بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبرسانی تبریز با اعتبار ۹۰ میلیارد ریال است.

مدیر عامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی نیز در این مراسم اظهار کرد: شبکه آیدوغموش جزو طرح هایی است که با توجه ویژه وزارت نیرو به عنوان طرح های اولویت دار تعیین شده و چهار پروژه نیز مربوط به خط آبرسانی تبریز هستند.

یوسف غفارزاده اعلام کرد: همزمان با آب اندازی ۵۰۰ هکتار از اراضی شبکه آیدوغموش، عملیات اجرایی ۸۰۰ هکتار از اراضی شبکه پایاب نیز در واحد عمرانی داشکسن توسط سرمایه گذار بخش خصوصی آغاز شد.

وی از ایجاد اشتغال برای ۵۰۰ نفر در شبکه آیدوغموش، ۱۲۰ نفر در پروژه های خط آبرسانی و ۲۵۰ نفر در سد قلعه چای خبر داد.

وی به اثرات اقتصادی و اجتماعی بهره برداری از مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی ، افزایش حجم مخازن موجود در تبریز، کاهش ریسک قطعی آب و کمک به افزایش تاب آوری و پایداری شبکه آب شهری تبریز و پشتیبانی مخزن ۱۰۰ هزار متر مکعبی در جهت بهبود مدیریت توزیع آب به رینگ جنوب شرقی؛ و حفاظت فیزیکی الکترونیکی در طول ۱۸۰ کیلومتر خط و تأسیسات وابسته به دلیل حساسیت بسیار بالای پروژه خط آبرسانی تبریز با بهره برداری از سیستم هوشمند؛ افزایش ضریب اطمینان خط آبرسانی تبریز و پایدارسازی خط انتقال با جایگزینی ۲۶.۵ کیلومتر خط لوله فولادی به خط انتقال اصلی آبرسانی تبریز و مدیریت متمرکز خط آبرسانی تبریز و تأسیسات وابسته با اجرای ساختمان بهره برداری و مدیریت آنلاین اشاره کرد.

انتهای پیام/


[ad_2]