بهره‌برداری آزمایشی یک رام قطار با بهره‌گیری از سیستم سیگنالینگ راه اندازی
بهره‌برداری آزمایشی یک رام قطار با بهره‌گیری از سیستم سیگنالینگ راه اندازی
سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز از بهره‌برداری آزمایشی یک رام قطار تبریز با بهره‌گیری از سیستم سیگنالینگ راه اندازی توسط متخصصان داخلی خبر داد.

به گزارش قلم پرس، یعقوب وحیدکیا با اشاره به جزئیات خرید واگن تولید داخل گفت: خرید ناوگان در قالب قرارداد ۳۱۵ واگن توسط سازمان شهرداری‌های وزارت کشور با شرکت پوژن طی ۱۰۰ واگن cbu تولید کشور چین و ۲۱۵ واگن plb تولید داخل است که تولید ۱۰۰ واگن به اتمام رسیده و از ۲۱۵ واگن تولید داخل تعداد ۲۰ واگن توسط شریک داخلی شرکت پوژن شرکت ایریکو واقع در شهر ابهر تولید و به شهرهای اصفهان، شیراز و تبریز تحویل داده شده است.

وی ادامه داد: یک رام (۵ واگن) از این قرارداد در ۱۲ تیر ۱۴۰۰ وارد شهر تبریز شد و راه اندازی و تست‌های اولیه آن در مهر ۱۴۰۰ به اتمام رسید که لازم بود قطار مذکور مجهز به سیستم سیگنالینگ (سیستم آنبرد) شده و مخابرات نیز وصل شود.

وحیدکیا با اشاره به تاثیر تحریم‌ها و عدم دسترسی به سیستم‌های مذکور در سطح کشور اظهار کرد: با عنایت به اینکه تامین سیستم آنبرد (سیگنالینگ)  توسط شرکت بمباردیر کشور سوئد بوده است، متاسفانه به دلیل تحریم بین المللی تلاش شرکت تامین کننده جهت حضور سوپروایزر برای تست و راه اندازی بی‌نتیجه بود.

سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز با اشاره به توان متخصصان داخلی در تامین نیازهای فناورانه مترو گفت: خوشبختانه نصب و راه‌اندازی این سیستم توسط متخصصان داخلی انجام شد و در حال حاضر قطار مذکور که سال گذشته به تبریز رسیده بود،  در حال بهره‌برداری آزمایشی است.

وی افزود: این رام بعد از انجام تست بر مدار بهره‌برداری و سرویس‌دهی قرار خواهد گرفت.