بزرگراه تبریز- سهند به  دوربین‌های ثبت تخلفات مجهز می‌شود
بزرگراه تبریز- سهند به  دوربین‌های ثبت تخلفات مجهز می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی از تجهیز بزرگراه تبریز- سهند به دوربین‌های ثبت تخلفات خبر داد. به گزارش قلم پرس،از تبریز، اروجعلی علیزاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی امروز در پنجاه و چهارمین جلسه کمیسیون ایمنی راههای آذربایجان شرقی اظهار کرد: اقدامات اجرایی تقاطع خواجه-ورزقان در […]



مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی از تجهیز بزرگراه تبریز- سهند به دوربین‌های ثبت تخلفات خبر داد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، اروجعلی علیزاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی امروز در پنجاه و چهارمین جلسه کمیسیون ایمنی راههای آذربایجان شرقی اظهار کرد: اقدامات اجرایی تقاطع خواجه-ورزقان در دست اجراست و تلاش می شود در کوتاه ترین زمان مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان در مورد بزرگراه تبریز-سهند گفت: اولویت اول در این بزرگراه نصب و راه‌اندازی دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلفات است.

وی افزود: با توجه به در پیش بودن فصل بارش، اقدامات مربوط به راهداری زمستانی این بزرگراه باید مدنظر قرار گیرد.

علت اصلی فوت در تصادفات رانندگی

مهرداد ستاره مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی نیز در این نشست  اظهار کرد: تعداد فوتی‌های ناشی از حوادث و تصادفات رانندگی این استان از ابتدای سال‌جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال هشت درصد افزایش یافت.

وی افزود: در مدت یاد شده تعداد ۵۸۴ نفر در سوانح رانندگی استان جان خود را از دست داده‌اند که شهرستان تبریز با ۱۲۴ نفر آمار فوتی بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده است.

به گفته ستاره شهرستان‌های مرند با ۵۵ نفر و اهر با ۳۶ نفر به ترتیب بیشترین آمار تلفات جانی تصادفات رانندگی آذربایجان شرقی را داشته‌اند.

ستاره با بیان اینکه ۵۴ درصد جان باختگان حوادث رانندگی آذربایجان شرقی به دلیل شدت تصادم در محل حادثه فوت کرده‌اند، اظهار کرد: بر همین اساس ۴۳ درصد فوت شدگان در محل بیمارستان و پنج درصد نیز حین انتقال به مراکز درمانی جان خود را از دست داده‌است.

سرهنگ آبراهه سرپرست پلیس راه آذربایجان شرقی نیز مهمترین علت تصادفات منجر به فوت استان را با فراوانی ۳۴ درصدی مربوط به واژگونی خودرو و عدم توجه به جلو و خواب آلودگی رانندگان اعلام کرد.

پایان پیام/