بزرگترین ظلم را کسانی می‌کنند که ملت را از آینده مأیوس می‌کنند / تاکید بر تداوم حمایت دولت از گسترش ورزش همگانی و قهرمانی
بزرگترین ظلم را کسانی می‌کنند که ملت را از آینده مأیوس می‌کنند / تاکید بر تداوم حمایت دولت از گسترش ورزش همگانی و قهرمانی

رییس جمهوری در مراسم بدرقه کاروان ورزشی المپیک و پاراالمپیک ریو، موفقیت ورزشکاران کشورمان را در این دور از رقابت ها باعث تقویت غرور ملی و امید و نشاط در جامعه برشمرد و تاکید کرد که پیام ورزشکاران ایرانی در المپیک و پارالمپیک برای جهانیان ، “صلح ، دوستی و همزیستی ” و برای ملت […]

رییس جمهوری در مراسم بدرقه کاروان ورزشی المپیک و پاراالمپیک ریو، موفقیت ورزشکاران کشورمان را در این دور از رقابت ها باعث تقویت غرور ملی و امید و نشاط در جامعه برشمرد و تاکید کرد که پیام ورزشکاران ایرانی در المپیک و پارالمپیک برای جهانیان ، “صلح ، دوستی و همزیستی ” و برای ملت ایران آفریدن امید و نشاط است.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در این مراسم که شامگاه چهارشنبه برگزار شد، اظهارداشت: از دیدگاه ملی بسیار مهم است که کاروان ایران در تمام صحنه ها با حرکات ، تلاش ها، نمایش زحمات شبانه روزی و مهمتر از همه اخلاق انسانی و اسلامی خود ، در صحنه جهانی پیام داشته باشد  و ملت ایران با قلب‌ها و دعای خود، ورزشکاران را در این سفر پراهمیت بدرقه خواهد کرد.

رییس جمهوری با تاکید بر تداوم حمایت دولت از گسترش ورزش همگانی و قهرمانی در کشور و تقدیر از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر ورزشکاران در ماه‌های گذشته برای کسب سهمیه حضور در این رقابت‌ها، گفت: خوشبختانه تعداد ورزشکاران جمهوری اسلامی ایران در رقابت‌های المپیک و پاراالمپیک ریو، نسبت به گذشته رکورد داشته و افزایش یافته است و این توفیق بزرگی است که در اولین قدم نصیب ورزشکاران عزیز ما شده است.

دکتر روحانی با اشاره به نامگذاری کاروان ورزشکاران ایران در رقابت‌های المپیک به نام امام رضا(ع) و نامگذاری کاروان ورزشی پاراالمپیک به نام شهدای منا، اظهارداشت: این نامگذاری‌ها را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم با توجهات امام رضا(ع) که افتخار همه ما ایرانیان است که در پناه این امام همام هستیم، به موفقیت‌های بزرگ دست پیدا کنیم.

رییس‌ جمهوری با بیان اینکه امروز ورزش جایگاه خاص و ویژه‌ای در جهان دارد، خاطر نشان کرد: ورزش امروز، نمادی بزرگ برای قدرت، فعالیت و نشاط یک ملت بویژه در صحنه‌های بین‌المللی است.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه دنیای امروز دنیای رقابت‌هاست و در رقابت‌ها جایگاه انسان‌ها مشخص می‌شود، گفت: ورزشکاران کشور به نام ملت ایران در رقابت‌های المپیک و پاراالمپیک حضور دارند و چشم همه مردم به تلاش‌ها، فداکاری‌ها و کوشش آنان است.

رییس‌ جمهوری ادامه داد: این میدان برای تک تک ورزشکاران در حقیقت سربازی برای ملت ایران است و باید همه توان و آنچه را که در مسابقات و  تمرینات آموخته‌اید، در معرض دید جهانی قرار دهید.

دکتر روحانی تأکید کرد: موفقیت و پیروزی در هر میدان مسابقه و رقابت اعم از صحنه‌های اقتصادی، سیاست داخلی، سیاست خارجی، قدرت نظامی، موفقیت‌های فرهنگی و افتخار در جشنواره‌ها از سوی هر شخص و گروهی از ایران به نام ملت بزرگ ایران ثبت می‌شود و مردم با قهرمانی و موفقیت آنان و به اهتزاز درآمدن پرچم کشور سربلند می‌شوند.

رییس‌ جمهوری گفت: هر ورزشکار ایرانی در صحنه ورزش جهانی بویژه در رقابت‌های المپیک و پاراالمپیک، باید تلاش کند تا پیام اخلاق، صلح و دوستی برای جامعه جهانی و پیام امید و نشاط و انسجام برای ملت ایران داشته باشد.

دکتر روحانی به ارمغان آوردن امید و نشاط برای مردم در صحنه‌های مختلف را حائز اهمیت دانست و گفت: هر موفقیتی از سوی نمایندگان ملت ایران در زمینه‌های مختلف موجب افزایش نشاط و غرور ملی می‌شود، اما برخی از صحنه‌ها مانند موفقیت‌های رزمندگان در دفاع مقدس و پیروزی در برابر دشمنان، غرور و نشاط خاصی برای مردم به همراه دارد.

رییس‌ جمهوری با بیان اینکه امروز ورزش جایگاه خاصی بویژه برای نسل جوان در کشور دارد، فریاد شادمانی و خوشحالی مردم را در افزایش روحیه امید و نشاط در کشور تأثیرگذار دانست و گفت: امروز رسالت و مسئولیت سنگینی بر دوش همه ما قرار دارد که باید با برنامه‌ریزی بتوانیم موفقیت‌ها و پیروزی‌های بزرگ را به ملت ایران هدیه کنیم.

دکتر روحانی با تأکید بر ضرورت تلاش و حمایت مسئولان از ورزشکاران در صحنه‌های مختلف ورزشی، گفت: در رقابت‌های المپیک و پاراالمپیک انتظار مردم این است، همانگونه که در تعداد نفرات شرکت‌کننده در این رقابت‌ها توانسته‌ایم رکوردی جدید را به ثبت برسانیم در کسب مدال‌ها و افتخارات هم رکورد تازه‌ای را برای ملت ایران کسب کنیم.

رییس‌ جمهوری با اشاره به اینکه کسب موفقیت بدون امید و نشاط امکان‌پذیر نیست، گفت: بزرگترین ظلم را کسانی می‌کنند که ملت را از آینده مأیوس می‌کنند و بزرگترین خدمت از سوی کسانی است که در زبان و عمل امید را به ملت هدیه می‌دهند.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه ملت ایران به واسطه سربلندی و موفقیت در صحنه‌ها و چالش‌های مختلف باید نسبت به آینده امید داشته باشد، گفت: جمهوری اسلامی ایران کشوری است که در مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان و منطقه امن‌ترین کشور و منسجم‌ترین ملت است.

رییس‌ جمهوری با بیان اینکه متأسفانه برخی می‌خواهند میان ملت ایران جدایی و تفرقه را ترویج کنند، تأکید کرد: ملت ما هوشیار بوده و برای رسیدن به آرمان‌ها و آرزوهای خود منسجم و یکپارچه است.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه ورزش یکی از صحنه‌هایی است که می‌تواند به تقویت انسجام و یکپارچگی در کشور کمک کند، گفت: در موفقیت‌های ورزشی ایران به عنوان یک صدای واحد است و ورزش جایگاه خاصی در وحدت، منافع و امنیت ملی ما دارد.

رییس‌ جمهوری با اشاره به حضور بانوان ورزشکار ایرانی در صحنه‌های مختلف رقابت‌های بین‌المللی بویژه المپیک و پاراالمپیک، گفت: یکی از صحنه‌هایی که پس از انقلاب بانوان ایران توانستند، قدرت و استعداد خود را به نمایش بگذارند، میدان ورزش است و خوشحالم در این آوردگاه ورزشی، تعداد ورزشکاران زن ایرانی افزایش یافته و این برای ملت ایران و بانوان کشور بسیار خوشحال‌کننده است بویژه اینکه بانوان کشور ما با هویت ایرانی اسلامی خود در این صحنه حضور خواهند داشت.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه دولت تنها به دنبال تقویت ورزش قهرمانی و تک‌بعدی در کشور نیست، افزود: ورزش امروز به عنوان یک ضرورت برای سلامت جسم و جان و بزرگترین کمک به بهداشت و روحیه جامعه ما به شمار می‌رود.

رییس‌ جمهوری اظهار داشت: اگر بخواهیم در هر صحنه‌ای به موفقیت دست پیدا کنیم نیاز به روحیه و شادمانی داریم و گسترش ورزش در کشور می‌تواند این روحیه را افزایش دهد.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: دولت در حد توان خود در طول سه سال گذشته از ورزشکاران حمایت کرده و به کمبودها نیز اشراف دارد و در آینده حمایت از گسترش ورزش همگانی و قهرمانی را ادامه خواهد داد.

پیش از سخنان رییس‌ جمهوری دکتر گودرزی ورزیر ورزش و جوانان کسب ۶۳ سهمیه در رقابت‌های المپیک و ۹۶ سهمیه در رقابت‌های پاراالمپیک را رکورد جدید در این زمینه دانست و گزارشی از روند راهیابی ورزشکاران به این رقابت‌ها و چگونگی برنامه‌ریزی‌ها برای آماده‌سازی ورزشکاران به منظور حضور و کسب افتخارات در این رقابت‌ها ارایه کرد.

همچنین زهرا نعمتی عضو تیم ملی تیراندازی بانوان معلول کشور و پرچمدار کاروان ورزشی ایران در رقابت‌های المپیک و پاراالمپیک ۲۰۱۶ ریو، از دولت و حمایت‌های دکتر روحانی از ورزشکاران در رشته‌های مختلف ورزشی، تقدیر و تشکر کرد و آن را موجب رشد فزاینده موفقیت‌ها در ورزش کشور دانست.

در این مراسم رییس‌ جمهوری از  ورزشکاران و شماری از فدراسیون‌های ورزشی بخاطر کسب سهمیه برای حضور در رقابت‌های ریو، با اهدای جوایزی تقدیر کرد.