بریدن حتی یک درخت، به منزله قتل نفس است / درختکاری جزو عبادات است
بریدن حتی یک درخت، به منزله قتل نفس است / درختکاری جزو عبادات است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بریدن حتی یک درخت، به منزله قتل نفس است، گفت: درختکاری جزو عبادات است. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری ظهر امروز در آیین غرس نهال همزمان با روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی اظهار داشت: بریدن حتی […]

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بریدن حتی یک درخت، به منزله قتل نفس است، گفت: درختکاری جزو عبادات است.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری ظهر امروز در آیین غرس نهال همزمان با روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی اظهار داشت: بریدن حتی یک درخت، لطمه زدن به گوشه‌ای از جنگل و کم کردن یک متر فضای سبز به منزله قتل نفس است.

وی در ادامه حفظ جنگل‌ها و مراتع را علاوه بر وظیفه دولت، وظیفه ملت نیز دانست و افزود: مردم شریف با همکاری ارگان‌های مربوطه در حفظ منابع طبیعی اهتمام ورزند، که حفظ این منابع از اصل ایجادشان مهم است.

آیت‌الله مجتهدشبستری با بیان اینکه خداوند متعال نعمت‌های فراوانی را برای بشر مرحمت فرموده است، خاطرنشان کرد: پروردگار در قرآن مجید فرموده است،«اگر بخواهید نعمت‌های خدا را بشمارید قابل شمارش نیست، چه نعمت‌های مادی چه نعمت‌های معنوی» از این رو می‌توان متذکر شد که از جمله نعمت‌های مهم مادی و حیاتی درخت است، انسان با تأمل در آثار و فواید درخت، باید شکرگزار باشد که خداوند متعال این نعمت را برای بشر فراهم کرده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به اثرات دنیوی و اخروی درختکاری گفت: کسی که از خودش یک درخت به یادگار می‌گذارد برای او بعد از مرگ هم منفعت اخذ می‌شود، اگر کسی درختی را غرس کند تا زمانی که درخت هست و دیگران از فوایدش استفاده می‌کنند، برای این فرد فایده وجود دارد و روحش بهره‌مند می‌شود.

امام جمعه تبریز با اشاره به آثار و فواید فراوان درخت، درختکاری را جزو عبادات خواند و ابراز داشت: علاوه بر اینکه از چوب، میوه و سایه درخت استفاده می‌شود، درخت نقش بسیار موثری نیز در تولید اکسیژن و تلطیف کردن هوا ایفا می‌کند بنابراین هر چقدر فضای سبز بیشتری داشته باشیم هوایی که استنشاق می‌شود، مفیدتر خواهد بود.