برگزاری هفته فرهنگی تبریز در هامبورگ اقدامی فرابخشی است
برگزاری هفته فرهنگی تبریز در هامبورگ اقدامی فرابخشی است
شهردار تبریز گفت: برای برگزاری مناسب هفته فرهنگی تبریز در هامبورگ تمام ظرفیت های بخش های مختلف اقتصادی و فرهنگی شهر تبریز و استان باید به کار گرفته شود.

به گزارش قلم پرس، ایرج شهین باهر در جلسه کمیسیون سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار شورای شهر تبریز که به بررسی نحوه برگزای هفته فرهنگی تبریز در هامبورگ اختصاص داشت با بیان اینکه حرکت هایی این چنین می تواند تحول آفرین باشد گفت: این اقدام از ابعاد مختلف باید بررسی شده و تمام پیش بینی های لازم برای برگزاری مناسب آن اتخاذ شود.

او با بیان اینکه تشکیل شورای سیاست گذاری اولین اقدام در این راستا خواهد بود تصریح کرد: با حضور نخبگان و متخصصان حوزه های مختلف و ایده پردازانی که کارنامه موفق در این برنامه ها دارند برای برگزاری این مراسم برنامه ریزی های لازم را انجام دهیم.

ایرج شهین باهر در بخش دیگری از سخنانش به موضوع جذب سرمایه گذار خارجی در این برنامه برای شهر تبریز اشاره کرد و اظهار داشت: امروز با شرایطی مواجه هستیم که در همه شهرها و کشورها شرایط مشابهی برای سرمایه گذاری وجود دارد و همه تلاش دارند توجیه اقتصادی لازم را به سرمایه گذاران ارائه کنند.

شهردار تبریز افزود: لذا در این شرایط باید روی مسائلی از قبیل محل تولد و زندگی گذشته افراد تاکید کنیم و خوشبختانه تبریز ظرفیت بالایی در این خصوص در شهرهای آلمان بویژه هامبورگ دارد.

او برگزاری هفته فرهنگی تبریز در هامبورگ را اقدامی فرابخشی خواند و اظهار داشت: معتقدم همه نهادها و سازمان ها باید در این مورد ورود کنند و از منطقه آزاد ارس گرفته تا کارخانه هایی که مشکل تولید دارند و دنبال سرمایه گذار هستند در این برنامه مشارکت کنند.

در ادامه این جلسه غلامحسین مسعودی ریحان گفت: هدف از برگزاری هفته فرهنگی تبریز در هامبورگ جذب سرمایه گذار برای کل استان است و از جمله اهداف این رویداد جذب سرمایه گذار در تمامی حوزه ها از جمله حاشیه نشینی، سلامت، محیط زیست و … است لذا باید تمامی سازمان های مرتبط و برندهای استان در این رویداد دخیل باشند.

او افزود: کمیته های پیشنهادی این کمیسیون برای هفته فرهنگی شامل کمیته های اجرایی، گردشگری، بین المللی و ایرانی های مقیم آلمان، علمی، فرهنگی و هنری و کمیته مبادلات مالی و سرمایه گذاری است.

سونیا اندیش دیگر عضو این کمیسیون گفت: نحوه برگزاری این رویداد بسیار مهم است و می توان در این زمینه از مشاوران بین المللی استفاده کرد تا تصویری که از ایران و آذربایجان ارائه می شود آبرومند باشد تا دلزدگی ایجاد نکند.

او ادامه داد: باید پتانسیل های تبریز شناسایی و فرصت های سرمایه گذاری در پکیج های آماده و تمامی مجوزهای آن کامل باشد تا در زمان اجرای طرح توسط سرمایه گذار تجربه های تلخ گذشته تکرار نشود.

اندیش گفت: از پتانسیل های موفق تبریز فرش دست بافت این شهر است که ثبت جهانی شده یا خشکبار آذربایجان که در شرایط کنونی حتی به آمریکا صادر می شود و همچنین می توان از برند چرم تبریز نیز استفاده کرد.

سعید نیکو خصلت دیگر عضو این کمیسیون با اشاره به نیاز تبریز در حوزه سرمایه گذاری گفت: هر چند لاله پارک پروژه سرمایه گذاری خوبی بود ولی از نیازهای  تبریز نبود.

او گفت: نیاز تبریز بازار است که شامل مسجد، حمام، سرای و تیمچه بوده که در کل دنیا نمونه ندارد و باید کاری کنیم که این بنای ارزشمند در جهان شناخته شود.