برگزاری نمایشگاه کتاب از ۲۶ مهرماه/ توزیع بن خرید کتاب از طریق شبکه مجازی
برگزاری نمایشگاه کتاب از ۲۶ مهرماه/ توزیع بن خرید کتاب از طریق شبکه مجازی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، با بیان اینکه نمایشگاه بین المللی تبریز با حضور ۹۵۰ ناشر داخلی و ۵۰ ناشر خارجی از ۲۶ مهرماه برگزار خواهد شد، گفت: همچنین بن های خرید کتاب از روز شنبه هفته بعد از طریق شبکه مجازی توزیع خواهد شد. به گزارش قلم پرس، محمد محمدپور، در نشست مطبوعاتی و […]

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، با بیان اینکه نمایشگاه بین المللی تبریز با حضور ۹۵۰ ناشر داخلی و ۵۰ ناشر خارجی از ۲۶ مهرماه برگزار خواهد شد، گفت: همچنین بن های خرید کتاب از روز شنبه هفته بعد از طریق شبکه مجازی توزیع خواهد شد.

به گزارش قلم پرس، محمد محمدپور، در نشست مطبوعاتی و رسانه‌ای چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز، بابیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی استان به شمار می‌رود که هرساله در مهرماه یا آبان ماه برگزار می‌شود، اظهار داشت:  این نمایشگاه از ۲۶ مهرماه تا یک آبان سال جاری در نحل نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار خواهد شد و مراجع می‌توانند از ساعت ۱۰ تا ۲۰  از نمایشگاه بازدید کنند.

وی، بابیان اینکه مراسم افتتاح نمایشگاه نیز در ۲۶ مهرماه ساعت ۱۰ صبح در سالن شمس تبریزی در محل نمایشگاه بین‌المللی با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار خواهد شد، افزود: نمایشگاه در ۶ سالن و در فضایی به وسعت ۲۱ هزار و ۵۰۰ مترمربع فضای فیزیکی برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، بابیان اینکه ۹۵۰ ناشر داخلی و ۵۰ ناشر خارجی در نمایشگاه شرکت خواهند کرد، بیان کرد: از این تعداد ۶۵ ناشر استانی بوده و همچنین مؤسسات مختلفی که در حوزه نشر فعالیت می‌کنند و علاقه‌مند به شرکت در نمایشگاه بودند در کنار ناشرین حضور خواهند داشت.

وی، با اشاره به برگزاری چهارمین نمایشگاه قرآن و عترت در کنار نمایشگاه کتاب، اضافه کرد: یک‌صد ناشر قرآنی از استان  به همراه مؤسسات فعال در حوزه قرآن در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

محمدپور، خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های مهم نمایشگاه کتاب فراهم آوردن تسهیلات لازم برای علاقه‌مندان کتاب بوده که در این راستا بر اساس توافقات انجام‌گرفته بن‌های خرید کتاب با ۲۰ درصد تخفیف در اختیار علاقه‌مندان گذاشته خواهد شد.

وی، ادامه داد: بن‌های خرید کتاب از شنبه در شبکه مجازی به آدرس http://bon.libf.ir در اختیار علاقه‌مندان گذاشته خواهد شد و در این خصوص، مقاطع دیپلم و عمومی ۳۰ هزار تومان و لیسانس و فوق‌لیسانس ۵۰ هزار تومان و فوق‌لیسانس و بالاتر به میزان ۱۰۰ هزار تومان خواهند توانست خریداری کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد: برخلاف سال‌های قبل که بن‌های خرید در روزهای آخر ارزش خود را از دست می‌داد، در سال جاری بن‌های خرید کتاب بعد از اتمام نمایشگاه نیز تا ۱۰ روز اعتباردارند، که در راستای حمایت از کتاب‌فروشی‌های شهر، ۱۲ کتاب‌فروشی معتبر مشخص‌شده که مراجعه‌کنندگان می‌توانند از این محل‌های مشخص‌شده بعد از اتمام زمان نمایشگاه کتاب خریداری کنند.

وی تأکید کرد: در سال جاری به‌هیچ‌وجه بن رایگان خارج از شبکه توزیع به‌عناوین‌مختلف توزیع نخواهد شد.

محمدپور، ادامه، بیان کرد: در کنار برگزاری این نمایشگاه هرسال شاهد حضور خیل جمعیت و مشتاقان کتاب و مطالعه در تبریز  هستیم و در راستای این استقبال مردمی صدها ناشر آثار و مکتوبات و آخرین دستاوردهای خود را در این نمایشگاه در حوزه‌های قلم و اندیشه ارائه می‌کنند.

وی،در ادامه بابیان اینکه برگزاری این نمایشگاه برای استان به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم برکات فراوانی دارد، افزود: وجود این نمایشگاه در توسعه اقتصادی و گردشگری استان مؤثر بوده به‌طوری‌که در ایام برگزاری نمایشگاه هتل‌های تبریز مملو از مراجعه‌کنندگان می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، ادامه داد: وجود این نمایشگاه علاوه بر ایجاد تعامل بین ناشران حوزه‌های مختلف و ایجاد رقابت، باعث می‌شود تا ناشران با ذائقه مخاطبان از نزدیک آشنا شوند و در مسیر ذائقه مردم حرکت کنند.

وی، بابیان اینکه وظیفه همه دستگاه‌ها و نهادها، حرکت در مسیر رشد آگاهی عمومی بوده، چراکه بدون رشد آگاهی عمومی و آگاه‌سازی قطعاً روندهای مسیر توسعه مختل شده و تنزل خواهد یافت، گفت: با توجه به این مسئله یکی از اهداف وزارت ارشاد رشد آگاهی عمومی و فرهنگ عمومی و ارتقای سطح فرهنگ عمومی و توسعه فرهنگ و افزایش میزان مطالعه بوده که می‌تواند جامعه را به اهداف خود برساند.

محمدپور با بابیان این مطلب خاطرنشان کرد: با برگزاری نمایشگاه اهمیت موضوع کتاب هرسال یادآوری می‌شود و ارتقای سطح مطالعه و کتاب‌خوانی در درجه اول و دسترسی افراد به منابع مختلف از اهداف برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی تبریز است.

وی، بابیان اینکه در طول روزهای برگزاری نمایشگاه فضای شهر به سمت کتاب و مطالعه سوق داده می‌شود، خاطرنشان کرد: همچنین حضور خانواده‌ها در کنار فرزندان خود فضایی دل‌نشین را ایجاد می‌کند و به‌نوعی کتاب می‌تواند در سند خانواده برای خود سهمی را تعریف کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، در بخش دیگری از سخنان خود رد خصوص برگزاری نمایشگاه مطبوعات، افزود: جشنواره مطبوعات برخلاف سال‌های گذشته در سال جاری به‌صورت مستقل برگزار خواهد شد و که امید داریم در بهمن‌ماه سال جاری اختتامیه را اجرا کنیم، همچنین در کنار آن نمایشگاه مطبوعات و توانمندی‌های تبلیغات استان نیز  برگزار خواهد شد.

وی در ادامه بابیان اینکه در شش‌ماهه سال جاری ۸۱۷ عنوان کتاب منتشرشده است، ادامه داد: در حال حاضر در بحث نشر کتاب دارای رتبه ۵ کشوری هستیم که بیشترین کتاب‌ها در حوزه ادبیات و فرهنگ بوده است.

در خاتمه این نشست از پوستر چهاردهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز و چهارمین نمایشگاه کتاب قرآن و عترت رونمایی شد.

 

SONY DSC

SONY DSC