برگزاری مسابقات خانوادگی و حرفه‌ای در طبیعت/ طرح پاکسازی ارتفاعات تهران و مجموعه‌های ورزشی
برگزاری مسابقات خانوادگی و حرفه‌ای در طبیعت/ طرح پاکسازی ارتفاعات تهران و مجموعه‌های ورزشی

حمید نعمتیان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سال ۹۹ برای پاکسازی برخی مناطق تهران، اظهار کرد: هر چند کرونا محدودیت‌هایی را برای انجمن ورزش در طبیعت به وجود آورده است اما قصد داریم با فروکش کردن این بیماری برنامه‌های جدیدی را در سال جاری اجرایی کنیم. او با بیان […]

حمید نعمتیان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سال ۹۹ برای پاکسازی برخی مناطق تهران، اظهار کرد: هر چند کرونا محدودیت‌هایی را برای انجمن ورزش در طبیعت به وجود آورده است اما قصد داریم با فروکش کردن این بیماری برنامه‌های جدیدی را در سال جاری اجرایی کنیم.

او با بیان این که سال گذشته ۷۱۸ کیلومتر از مراتع طبیعی کشور پاک‌ورزی شد، گفت: برای سال ۱۴۰۰، پاکسازی ارتفاعات تهران را در نظر گرفته‌ایم و با هماهنگی و تلاش، نقاط پر رفت و آمد این ارتفاعات را پاک‌ورزی خواهیم کرد تا محیط زیستی پاکیزه‌تری داشته باشیم.

نعمتیان همچنین از رایزنی با مدیران ورزش کشور برای پاکسازی اماکن بزرگ ورزشی خبر داد و گفت: برای سال جدید در نظر داریم ضمن رایزنی و هماهنگی با مدیران مجموعه ورزشی آزادی، پاکسازی این مجموعه بزرگ را در دستور کار قرار دهیم.

وی هم‌چنین از برگزاری انواع مسابقات خانوادگی و حرفه‌ای در طبیعت و هم‌چنین برگزاری دوره مربیگری ورزش در طبیعت و طبیعتگردی در سال جاری از سوی انجمن ورزش در طبیعت فدراسیون ورزش های همگانی خبر داد.

رییس انجمن ورزش در طبیعت فدراسیون ورزش‌های همگانی با بیان این که سال گذشته این انجمن دو عنوان اولی و یک عنوان سومی در بخش‌های پویش آماده باش فدراسیون ورزش‌های همگانی کسب کرد، گفت: ایده و اجرای طرح پویش نذر ورزشی در سراسر کشور را داشتیم که با استقبال عموم جامعه از این طرح مواجه شد.

رییس انجمن ورزش در طبیعت فدراسیون ورزش‌های همگانی هم‌چنین به اقدام برای کسب مجوز فعالیت قانونی هشت کمیته ذیل انجمن ورزش در طبیعت در راستای ساماندهی و توسعه ورزش‌های مختلف در طبیعت اعم از داخلی و خارجی، ارائه مراحل و اخذ مجوز صدور کارت مربیگری، «نگارش و گردآوری مطالب آموزشی تخصصی از سوی این انجمن اشاره کرد.

نعمتیان ادامه داد: انجمن ورزش در طبیعت برای اولین‌بار در بین تمامی فدراسیون‌ها، انجمن‌ها و کمیته‌های ورزشی مباحث HSE (بهداشت، ایمنی، محیط زیست) را با قید ضرورت در سرفصل‌های دوره‌های مربیگری مصوب کرد و عقد تفاهم‌نامه با شرکت نساجی هلال سازمان جمعیت هلال احمر در راستای حمایت از تولید ملی و هم‌چنین استفاده از تجهیزات ورزشی با کیفیت و قیمت مناسب برای علاقه‌مندان به رشته ورزش در طبیعت از دیگر اقدامات است.

او افزود: تدوین و ارائه اساسنامه پیشنهادی انجمن ورزش در طبیعت به فدراسیون ورزش‌های همگانی، اجرای جشنواره ورزش خلاقیت طبیعت، ‌ساخت ابزار آلات ورزشی با وسایل دور ریختنی و بازیافتی تحت عنوان اولین جشنواره ملی حرکت سبز، عقد تفاهم‌نامه همکاری بین انجمن ورزش در طبیعت با پنج انجمن و کمیته، ساخت ۱۰ قسمت برنامه آموزش ورزشی در دوران کرونا و پخش از خبرگزاری‌ها و شبکه‌های مجازی، تولید و پخش اینفوگرافی، ویدیو و برنامه‌های زنده آموزشی با حضور اساتید برجسته ورزش در طبیعت اعم از بقا در طبیعت، امداد و نجات و تولید، پخش برنامه‌های تلویزیونی در جهت معرفی بیش‌تر و آشنایی عموم جامعه با کمیته‌های ورزشی زیر مجموعه انجمن ورزش در طبیعت نیز مدنظر قرار گرفته است.

انتهای پیام