برگزاری دومین نمایشگاه چالش‌ها و نیازهای صنایع آذربایجان شرقی
برگزاری دومین نمایشگاه چالش‌ها و نیازهای صنایع آذربایجان شرقی
ریس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت: دومین نمایشگاه چالش‌ها و نیازهای صنایع آذربایجان شرقی و رویداد توسعه اکوسیستم نوآوری استان‌ها (تانا) پاییز امسال در پارک علم و فناوری استان برگزار می‌شود.

به گزارش قلم پرس،  عبدالرضا واعظی در دیدار با مدیرعامل موسسه عاشورا قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء افزود: رویداد توسعه اکوسیستم نوآوری استان‌ها (تانا) و دومین نمایشگاه چالش و نیاز صنایع آذربایجان شرقی بیست و هفتم مهرماه سال جاری باهدف شناسایی و رفع نیازهای فناورانه صنایع و ارائه ایده‌های نوین به صنایع و سازمان در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد.
وی اظهار کرد: در این رویداد نیازهای صنایع در حوزه‌های مختلف جمع‌آوری و اعلام می‌شود و پس از ارزیابی و داوری راهکار و ایده‌های ارائه‌شده توسط فناوران زمینه لازم برای حل این نیازها توسط صاحبان ایده و شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان فراهم می‌شود.
دکتر عبدالرضا واعظی از صنایع و سازمان‌ها خواست نیازهای فناورانه اولویت‌دار خود را به پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی ارسال بکنند.
به گفته وی هرکدام از صنایع و سازمان‌ها می‌توانند با ارتباط تنگاتنگ با پارک علم و فناوری استان می‌توانند کالاها و خدمات با فناوری‌های پیشرفته و نوآورانه را خریداری و یا برای طراحی و ساخت محصول مدنظر خود هم سرمایه‌گذاری بکنند.
دکتر واعظی با اشاره به عقد قرارداد انتقال فناوری در دپارتمان بازاریابی و تجاری‌سازی پارک علم و فناوری استان گفت: رایزنی‌های لازم با صنایع بزرگ استان برای سرمایه‌گذاری و هم سرمایه‌گذاری بر روی طرحی و تولید محصولات دانش‌بنیان انجام‌شده است و پارک علم و فناوری تضامین لازم برای عقد قراردادهای انتقال فناوری را ارائه می‌کند.
رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی بابیان اینکه این پارک به‌صورت مشترک با دانشگاه تبریز و جهاد کشاورزی به‌صورت پایلوت در حال راه ایجاد باغ پایلوت دانش‌بنیان است تأکید کرد: با توجه به اهمیت بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در شهرسازی و عمران و معماری نیاز به ایجاد یک سازه با تمامی ویژگی‌ها و فناوری‌های دانش‌بنیان وجود دارد تا از فناوری‌های پیشرفته در صنعت ساخت‌وساز کشور بیش‌ازپیش بهره لازم برده شود.
مدیرعامل موسسه عاشورا قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء نیز گفت: متأسفانه در حوزه راه، ساختمان و شهرسازی از فنّاوری‌های نوین ساخت‌وساز کمتر استفاده می‌شود.
مهندس موسی اسلامی با اشاره به اجرای چندین پروژه عظیم عمرانی در ۷ استان کشور توسط این موسسه افزود: موسسه عاشورا به دنبال بهره‌گیری از فناوری‌ها نو و پیشرفته در حوزه‌های راه و ساختمان است.
وی با تأکید بر لزوم ارتباط هرچه بیشتر این موسسه با شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان اظهار کرد: واحد تحقیق و توسعه موسسه عاشورا قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در نظر دارد از ایده‌های نو و فناورانه در حوزه‌های مرتبط با فعالیت این موضوع حمایت بکند تا به مرحله تولید و اجرا برسند.