برگزاری آیین عزاداری واعباس در مراغه
برگزاری آیین عزاداری واعباس در مراغه

[ad_1] آیین عزاداری واعباس در مراغه این مراسم سنتی در حسینیه‌‌های و تکایای مراغه قدمتی بیشتر از یکصد سال دارد و برگرفته از آیین های عزاداری یوم العباس در کربلا است. به گزارش قلم پرس،از مراغه، آیین عزاداری واعباس هشتمین روز محرم در حسینیه‌ها و تکایای  مراغه با شکوه خاص برگزار شد. برگزاری این مراسم […]

[ad_1]


آیین عزاداری واعباس در مراغه این مراسم سنتی در حسینیه‌‌های و تکایای مراغه قدمتی بیشتر از یکصد سال دارد و برگرفته از آیین های عزاداری یوم العباس در کربلا است.

به گزارش قلم پرس،از مراغه، آیین عزاداری واعباس هشتمین روز محرم در حسینیه‌ها و تکایای  مراغه با شکوه خاص برگزار شد.

برگزاری این مراسم سنتی در حسینیه‌‌های و تکایای مراغه قدمتی بیشتر از یکصد سال دارد و برگرفته از آیین های عزاداری یوم العباس در کربلا است.

عزاداران حسینی مراغه در این روز به یاد علمدار کربلا به سر می‌زنند و به یاد سقا و علمدار کربلا حضرت عباس ابن علی (ع) اشک ماتم می‌ریزند.

وردهای عزاداران عاشق حضرت ابوالفضل واعباسا، ادخیل ابوالفضل و هاویلا للعباس واویلا، واویلا للعباس هاویلا است.

سال‌هاست بزرگ‌ترین احتماع عزاداری واعباس این شهر در هیات حاجی غفار  مراغه به عنوان قدیمی‌ترین و بزرگترین هیئت عزاداری برگزار می‌شود.

این مراسم اوج علاقه، عشق و ارادت مردم مراغه به حضرت عباس علمدار و سقای با وفای امام حسین (ع) است.

 

در این روز عزاداران حسینی بویژه جوانان و نوجوانان در مراغه سرو صورت خود را گل مالی می‌کنند.

در روز واعباس، در هیئت‌های عزاداری مراغه شبیه خوانی امان نامه آوردن شمر به حضرت عباس و رد امان نامه توسط آن حضرت، اجازه میدان خواست حضرت عباس از امام حسین  (ع) و شهادت حضرت قمر بنی هاشم اجرا می‌شود.

انتهای پیام/


[ad_2]