برنامه ریزی برای خرید و الحاق اتوبوس‌های برقی
برنامه ریزی برای خرید و الحاق اتوبوس‌های برقی

رئیس شورای اسلامی شهر تبری زاز برنامه‌ریزی برای رایزنی و خرید اتوبوس‌های برقی و الحاق آن به ناوگان اتوبوسرانی تبریز خبر داد. به گزارش قلم پرس، حجه‌الاسلام رسول برگی ظهر امروز در آیین رونمایی از اولین اتوبوس  شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه اظهار کرد: این اتوبوس تمام الکتریکی بوده و بدون سوخت بنزینی و فقط با […]


رئیس شورای اسلامی شهر تبری زاز برنامه‌ریزی برای رایزنی و خرید اتوبوس‌های برقی و الحاق آن به ناوگان اتوبوسرانی تبریز خبر داد.

به گزارش قلم پرس، حجه‌الاسلام رسول برگی ظهر امروز در آیین رونمایی از اولین اتوبوس  شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه اظهار کرد: این اتوبوس تمام الکتریکی بوده و بدون سوخت بنزینی و فقط با قدرت برق و باطری در حال حرکت است که  با هر بار شارژ ۲۵۰ کیلومتر طی مسافت می‌کند. 

وی افزود زود: این اتوبوس در شهرهای دیگر مورد بررسی قرار گرفته و تهران و مشهد و اصفهان برنامه‌ریزی برای خرید این اتوبوس را انجام داده‌اند. 

رییس شورای اسلامی شهر تبریز  تصریح کرد: این اتوبوس بعد از بررسی اولیه،  مقرر شد با کمک دولت و وزارت کشور در اختیار شهرداری‌ها قرار گیرد. 

وی اضافه کرد: فعلا این اتوبوس الکتریکی برای آزمایش آمده بود و تاییدیه تهران کافی نیست، چون تبریز اقلیم خاص خود را دارد و باید مطابق با آب و هوای تبریز باشد. 

برگی خاطرنشان کرد: امیدواریم بعد از بررسی اتوبوس، برنامه‌ریزی برای خرید آن را آغاز کنیم؛ البته به زودی چندین دستگاه از این اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی تبریز الحاق می‌شود و در صورت جواب‌دهی تعداد بیشتری خریداری می‌شود. 

وی یادآور شد: آلایندگی تبریز نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است و سوخت فسیلی دیگر قابل استفاده نیست. 

برگی افزود: به زودی رایزنی‌هایی با وزارت کشور، وزارت نفت و دولت برای خرید این اتوبوس‌ها آغاز می‌کنیم.