برنامه‌های هوشمندسازی شهری، راهبرد موثر در تکریم‌ارباب‌رجوع و کاهش‌مراجعات‌حضوری است
برنامه‌های هوشمندسازی شهری، راهبرد موثر در تکریم‌ارباب‌رجوع و کاهش‌مراجعات‌حضوری است

شهردار تبریز با اشاره به اینکه مدیریت مطلوب شهر، جز با اتخاذ سیاست‌های هوشمند، به نتیجه نخواهد رسید، گفت: استفاده از ظرفیت‌های هوشمندسازی، از جمله راهبردهایی است که نقش اساسی در بحث تکریم ارباب رجوع خواهد داشت. به گزارش قلم پرس به نقل از ایسنا، صادق نجفی در حاشیه بازدید از برنامه‌های شهرسازی، اظهار کرد: […]

شهردار تبریز با اشاره به اینکه مدیریت مطلوب شهر، جز با اتخاذ سیاست‌های هوشمند، به نتیجه نخواهد رسید، گفت: استفاده از ظرفیت‌های هوشمندسازی، از جمله راهبردهایی است که نقش اساسی در بحث تکریم ارباب رجوع خواهد داشت.

به گزارش قلم پرس به نقل از ایسنا، صادق نجفی در حاشیه بازدید از برنامه‌های شهرسازی، اظهار کرد: در سال‌های اخیر، مسیر اجرایی شهرداری تبریز در حوزه‌های مختلف عمران و شهرسازی، بر مبنای فناوری و هوشمندسازی بوده است؛ بر این اساس، شاهدیم که جمع‌بندی و طبقه‌بندی برنامه‌های مختلف حوزه شهرسازی، در اجرای مطلوب طرح‌های مصوب شهری مثمرثمر بوده است.

نجفی تصریح کرد: پروانه‌های صادره ساخت‌وساز، با آرشیو الکترونیکی ۳۰ میلیون برگ مرتبط با سوابق شهروندان در حوزه شهرسازی تبریز، در قالب دیتاسنتر جمع‌بندی و یکپارچه شده‌ و به این ترتیب، یکی از برزگترین بانک‌های اطلاعاتی شهرسازی کشور را پدید آورده است.

وی تاکید کرد: در کنار برنامه‌های مستندسازی، پروژه تارنما، دیگر ابتکاری است که در سال‌های اخیر توسط شهرداری تبریز اجرا شده و با امکان تصویربرداری‌های متناوب ۳۶۰ درجه از شهر،  علاوه‌‌بر سهولت اطلاع‌یابی از وضعیت ساختاری شهر، در کاهش تخلفات شهرسازی نیز موثر بوده است.

نجفی با تاکید بر نقش برنامه‌های هوشمندسازی در کاهش مراجعات حضوری شهروندان گفت: خوشبختانه فضای مجازی، در سال‌های اخیر نقش قابل‌توجه در کاهش دخالت‌های دستی و روان‌سازی پروسه‌های اداری داشته است.

شهردار تبریز نقش آموزش‌های شهروندی را در حوزه شهرسازی یادآور شد و افزود: در صورتی که ساخت‌وسازهای رایج شهری، از اصول و قواعد و ضوابط حاکم بر شهرسازی که در دفترچه‌های مصوب آمده، تبعیت کند، طبیعی است که مراجعات حضوری کاهش چشمگیر خواهد یافت.