بررسی طرح تفصیلی محلات الحاقی شهرداری منطقه ۶ تبریز
بررسی طرح تفصیلی محلات الحاقی شهرداری منطقه ۶ تبریز

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز از بررسی طرح تفصیلی محلات الحاقی شهرداری منطقه ۶ تبریز در جلسه کمیسیون شهرسازی و معماری خبر داد. به گزارش قلم پرس و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر تبریز، فریدون بابایی اقدم در جلسه کمیسون شهرسازی و معماری اظهار کرد: شهرداری طرح‌ تفصیلی محلات […]



رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز از بررسی طرح تفصیلی محلات الحاقی شهرداری منطقه ۶ تبریز در جلسه کمیسیون شهرسازی و معماری خبر داد.

به گزارش قلم پرس و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر تبریز، فریدون بابایی اقدم در جلسه کمیسون شهرسازی و معماری اظهار کرد: شهرداری طرح‌ تفصیلی محلات الحاقی را پیگیری و مشاورانی را برای آن انتخاب کرده که طرح دو محله الحاقی آناخاتون و الوار در حوزه منطقه ۶ به صورت دقیق بررسی خواهد شد.

وی افزود: در طرح تفصیلی محله الوار به برخی از موارد چندان توجه نشده و در لکه‌گذاری‌ها ایرادهایی موجود است که این موضوع در آینده مشکل تفکیک قطعات را به دنبال خواهد داشت.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا  تصریح کرد: باید در طرح تفصیلی محله الوار افق در نظر گرفته شده و پای‌بندی به طرح جامع لحاظ شود و همچنین نرخ رشد جمعیتی نیز بازبینی شود.

وی اضافه کرد: حاشیه‌نشینی صنعتی در طرح تفصیلی الوار به چشم می‌خورد که باید به این مورد توجه شود. لازم است بازبینی‌هایی در این طرح صورت گیرد تا موانع رفع شود.

بابایی اقدم با بیان اینکه ما به عنوان نماینده مردم موظفیم مشکلات مردم را پیگیری کنیم، ادامه داد: شورا باید طرح‌های تفصیلی را بررسی کند و ما در این راستا به وظیفه قانونی خودمان عمل می کنیم.

وی اضافه کرد: یک نوع رهاشدگی در زندگی روزمره منطقه الحاقی وجود دارد که باید نهادهای ذیربط به آن رسیدگی کنند و بهتر است در این طرح‌ها وضعیت کالبدی و جمعیت‌پذیری لحاظ شود و یک سری اصلاحات و بازبینی‌هایی صورت گیرد.
رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز افزود: در بحث طرح الوار به خدمات محله‌ای چندان اشاره‌ای نشده و نگرش‌ها با اصلاحات جزئی لحاظ شده که لازم است به صورت اساسی صورت گیرد.
بابایی اقدم یادآور شد: در طرح آناخاتون هم محدوده‌ها بحث اصلی بوده و هدفمان این است فرایند ساخت و ساز را در این گونه محدوده‌ها تسهیل کنیم تا مردم برای ساخت و ساز پروانه بگیرند.