برخی تجهیزات مقابله با بحران شهرداری متعلق به ۴۰ سال قبل است/ گلایه از قلع و قمع درختا در خارج از تبریز
برخی تجهیزات مقابله با بحران شهرداری متعلق به ۴۰ سال قبل است/ گلایه از قلع و قمع درختا در خارج از تبریز
معاون عمرانی شهردار تبریز گفت: باید در خصوص تامین تجهیزات لازم برای مدیریت بحران برنامه ریزی های لازم انجام شود.

به گزارش قلم پرس، محمدحسین اسحقی در جلسه هم اندیشی در خصوص نحوه مدیریت موثر سیلاب احتمالی در شهر تبریز با بیان این مطلب، اظهار داشت: در مدتی که تهدید سیل در شهر وجود داشت اقدامات مهم و تاثیرگذاری انجام شد اما برخی از اقدامات ضروری وجود دارد که باید سریعا اجرا شود.

او با اشاره به اینکه برخی تجهیزات مقابله با بحران شهرداری متعلق به ۴۰ سال قبل است، گفت: در این شرایط فشار نبود تجهیزات بر عهده کارگران خدمات شهری می افتد که به هیچ عنوان شایسته شهرداری تبریز نیست.

این مقام مسئول در شهرداری تبریز با اشاره به تجهیزات مورد نیاز برای مقابله با سیلاب در شهر تبریز گفت: پمپ های لجن کش، جاروب های برقی و بیل زنجیری باید در شهرداری خرید شود.

اسحقی با انتقاد از وضعیت قلع و قمع درختان در خارج از شهر تبریز، تصریح کرد: امروز شاهدیم هر روز تعداد زیادی کامیون با بار درخت در شهر در حال تردد است.

معاون عمرانی شهردار تبریز افزود: درخواست می کنم دستگاه های مسئول به این وضعیت رسیدگی کنند، یکی از دلایل مهم وقوع سیلاب از بین رفتن بافت گیاهی در شهرها و حاشیه آن است.

او در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه باید در نامه ای از شورای شهر بخواهیم در شرایط بحران امکان جابجایی بودجه وجود داشته باشد گفت: برای احداث کانال ها در صورت نیاز بودجه بیشتری اختصاص یابد.

اسحقی در پایان تاکید کرد: نیاز داریم مطالعات لازم در خصوص معابر بالادست سریعا انجام شده و دولت بودجه لازم برای کارهای عمرانی در این مناطق را تامین کند.