برخورد قانونی با افراد مقصر در موضوع قطع درختان تبریز می‌شود
برخورد قانونی با افراد مقصر در موضوع قطع درختان تبریز می‌شود

فرماندار تبریز گفت: خارج از تصمیم کمیسیون حفظ و گسترش فضای سبز هرگونه جابجایی و قطع درختان ممنوع است، بر این اساس مقرر شده شهرداری به همراه اداره کل محیط زیست در خصوص موضوع قطع درختان بدون مجوز اقامه دعوی در مراجع قضایی کنند. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس ،علیار راستگو […]

فرماندار تبریز گفت: خارج از تصمیم کمیسیون حفظ و گسترش فضای سبز هرگونه جابجایی و قطع درختان ممنوع است، بر این اساس مقرر شده شهرداری به همراه اداره کل محیط زیست در خصوص موضوع قطع درختان بدون مجوز اقامه دعوی در مراجع قضایی کنند.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس ،علیار راستگو در رابطه با موضوع قطع درختان در برخی نقاط تبریز طی روزهای اخیر اظهار داشت: حفاظت از درختان و توجه به محیط‌زیست جزو نیازها و اولویت‌های اساسی جامعه بوده که همه باید به این موضوع توجه کنند، مخصوصا شهرداری و اداره کل حفاظت محیط زیست که متولی فضای سبز و محیط زیست شهر هستند.

فرماندار تبریزدر ادامه افزود: هرگونه قطع و جابجایی درختان در شهر براساس تصمیم کمیسیون حفظ و گسترش فضای سبز است.

 وی اضافه کرد: خارج از تصمیم کمیسیون مذکور، هرگونه جابه‌جایی و قطع درختان ممنوع است، بر این اساس مقرر شده شهرداری به همراه اداره کل محیط زیست در خصوص موضوع قطع درختان بدون مجوز، اقامه دعوی در مراجع قضایی کنند.

راستگو تأکید کرد: براساس دستوری که توسط شهردار تبریز صادر شده با افرادی که در مجموعه کوتاهی کرده و منجر به این موضوع شده، برخورد قانونی می‌شود.

براساس این گزارش، در روزهای گذشته قطع درختان در بلوار ۲۹ بهمن تبریز، روبه‌روی کنسولگری ترکیه و کوی فرشته جنب لاله پارک اعتراض شهروندان را به همراه داشته است.

حمید قاسمی، مدیرکل محیط زیست آذربایجان‌شرقی در واکنش به قطع درختان تبریز اعلام کرد: انتظار شهروندان تبریزی از شهرداری این است که لااقل از تغییر کاربری فضای سبز و قطع درختان در مرکز شهر خودداری شود و سرانه فضای سبز تبریز دست کم در حد شهرهای کویری مانند یزد و اصفهان باشد.