برای کسب حمایت مصرف کنندگان، شرط استاندارد بودن و کیفیت و قیمت باید رعایت شود
برای کسب حمایت مصرف کنندگان، شرط استاندارد بودن و کیفیت و قیمت باید رعایت شود

امام جمعه تبریز از واردات بی‌رویه کالاها به کشور انتقاد کرد و گفت: اگر قرار باشد کالاهای داخلی در کشور تولید شود و از طرفی واردات بی‌رویه کالاهای ارزان‌ به کشور انجام شود بازار را با مشکل روبه‌رو خواهد کرد. به گزارش قلم پرس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری ظهر امروز در دومین همایش استانی […]

امام جمعه تبریز از واردات بی‌رویه کالاها به کشور انتقاد کرد و گفت: اگر قرار باشد کالاهای داخلی در کشور تولید شود و از طرفی واردات بی‌رویه کالاهای ارزان‌ به کشور انجام شود بازار را با مشکل روبه‌رو خواهد کرد.

به گزارش قلم پرس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری ظهر امروز در دومین همایش استانی حمایت از مصرف‌کننده با بیان اینکه خداوند متعال و پیشوایان دینی بر رعایت عدل،انصاف، قسط و عدالت در عرضه کالا و مبادلات تجاری سفارش کرده‌اند، اظهار داشت: در مراودات و تجارت‌ها همه چیز باید براساس واقعیت باشد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی افزود: مقام معظم رهبری از سال ۸۹ به این طرف در حدود ۶ سال گذشته بر اینکه معضل کشور ما معضل اقتصادی بوده، تاکید داشته‌اند و نامگذاری سال‌ها نیز بر همین مناسبت بوده که در سال‌جاری به اقدام و عمل رسیده است.

وی ادامه داد: با توجه به این مسئله، رکن اصلی اقتصاد مقاومتی نیز عبارت از تولید داخلی است و بر همین اساس کالاهای لازم باید در کشور تولید شود و مصرف هم باید روی کالاهای داخلی باشد، اگر قرار باشد کالاهای داخلی در کشور تولید شود و از طرفی واردات بی‌رویه کالاهای ارزان‌ به کشور انجام شود بازار را با مشکل روبه‌رو خواهد کرد.

آیت‌الله شبستری بیان کرد: در کنار بحث تولید داخلی، امروز بحث رعایت حقوق مصرف‌کننده نیز مطرح بوده و در کنار تولید کالاهای داخلی و توقف کالاهای قاچاق و واردات بی‌رویه، اگر بخواهیم  مصرف‌کننده از کالای داخلی حمایت کند باید دو شرط دارا بودن استاندارد و کیفیت و قیمت مناسب رعایت شود، اگر این شرایط رعایت شود قطعاً مردم به کالای داخلی روی خواهند آورد.

وی خاطرنشان کرد: البته در این میان مسئله فرهنگ‌سازی نیز لازم است، این مسئله که کالای داخلی به فروش برسانیم یک بحث‌ دیگری است که وظیفه رسانه‌های داخلی و گویندگان و سخنرانان مذهبی و مسؤولان است تا مردم دلبسته اجناس خارجی نباشند.

امام جمعه تبریز، گفت: مردم وقتی می‌بینند جنس داخلی با دوام، محکم، زیبا و از نظر قیمت با اجناس خارجی رقابت می‌کند، قطعاً به دنبال خرید کالای داخلی خواهند بود.

وی بیان کرد: اگر چنانچه مسئله مرغوبیت جنس رعایت و فرهنگ‌سازی انجام شود، قطعاً حقوق مصرف‌کنندگان نیز رعایت شده و کالای داخلی نیز به فروش خواهد رسید.

آیت‌الله شبستری ادامه داد: اینکه برخی اصناف تبریز ابتکار به خرج داده‌اند و نوشته‌اند که فقط کالای ایرانی به فروش می‌رسد، کار بسیار ارزشمندی بوده و به فکر بلند اسلام که کفار نباید به مسلمانان تسلط داشته باشند، دست پیدا کرده‌اند، امیدواریم این چند صنفی که این مورد تعهد را انجام داده‌اند به اصناف دیگر تسری پیدا کنند و با گسترش این کار، قطعاً اعلام خواهیم کرد آذربایجان در این قسمت نمونه است.