برای ورود به بازار های جهانی باید حرف جدید و کالای جدید داشته باشیم
برای ورود به بازار های جهانی باید حرف جدید و کالای جدید داشته باشیم
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی گفت: با اتکا به دانش و نوآوری می‌توان بهره وری عوامل تولید و توان رقابت اقتصادی را ارتقا داد و تاثیرپذیری اقتصاد را از بحران‌های جهانی و پدیده هایی مانند تحریم‌ها کاهش داد.

به گزارش قلم پرس، محمد کلامی در آئین گشایش نهمین نمایشگاه نواوری ربع رشیدی ( رینوتکس  ۲۰۲۱ ) در تبریز با بیان اینکه در سیر تکامل اقتصاد در ابتدا زمین و نیروی کار اصلی ترین سرمایه برای کار و تولید و ایجاد اقتصاد بود، افزود: در حرکت تکامی بعد از قرن نوزدهم به انقلاب صنعتی و حاکمیت صنعت و سرمایه در اقتصاد می رسیم و کشورهای دارای سرمایه پیشتاز می شوند اما اکنون آنچه به کشورها توان می دهد نوآوری و دانش است.
وی اظهار کرد: برای ورود به بازار های جهانی باید حرف جدید و کالای جدید داشته باشیم.
کلامی گفت: برنامه اصلی استان در راستای ایجاد اشتغال برای طبقه فرهیخته و دانشگاهی، حمایت از شرکت های دانش بنیان و برنامه های مروج دانش و دانش محور است.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی اظهار امیدواری کرد: در کنار فرش و خشکبار به عرصه صادرات دانش ورود کنیم.

در ادامه رئیس ستاد اجرایی نمایشگاه رینوتکس ۲۰۲۱ هم با اشاره به اینکه ۱۲۴۱ طرح در حوزه فناوری جذب نمایشگاه و ۷۳۱ طرح پذیرفته شد، گفت: امسال رویداد بین المللی فناوری سلامت به کمک دانشگاه علوم پزشکی به عنوان یکی از ۶۰ رویداد جنبی نمایشگاه برگزار می شود.
سعید غریب خواجه با اعلام اینکه برای ارزیابی طرح ها از استادان دانشگاه ها کمک گرفتیم و در مرحله نهایی داوری هستیم، خواستار توجه ویژه مسوولان به توسعه اکوسیستم نواوری استان شد.
وی با بیان اینکه برای توسعه موفقیت در نواوری علمی به نوآوری اجتماعی یعنی تحمل یکدیگر و تلاش برای یک هدف نیاز داریم، گفت: امیدوارم رینوتکس ۹ ساله ۹۰ ساله شود.

نهمین دوره نمایشگاه و جشنواره نوآوری و فناوری ربع رشیدی امروز گشایش یافت و تا ۲۱ آبان به شکل حضوری – مجازی برگزار می شود.
بیش از ۶۰ رویداد جنبی در حوزه‌های نوآوری و فناوری زمینه‌های کشاورزی، آب، اقتصاد دانش بنیان، محیط زیست، مد، پوشاک و چرم از ویژگی‌های این نمایشگاه است.
نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی در راستای بهبود فضای کسب و کار دانش بنیان و با رویکرد توسعه و تجاری سازی فناوری از سال ۱۳۸۴ با نام «نمایشگاه و جشنواره نوآوری و فناوری ربع رشیدی» تحت عنوان نمایشگاه فناوری‌های پیشرفته ایران Hi-tech با حضور ۱۵۹ طرح فناورانه برگزار شد.
دومین نمایشگاه با عنوان نمایشگاه فناوری نو و پیشرفته ایران پس از یک وقفه ۹ ساله در سال ۱۳۹۳ با حضور تقریبی حدود ۶۰۰ طرح فناورانه شروع به کار کرد و سومین دوره آن در سال ۱۳۹۴ برگزار شد که طی آن بیش از ۹۷۰ طرح فناورانه (۷۰ طرح خارج استانی) در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.
از پنجمین دوره این رویداد در سال ۱۳۹۶، این نمایشگاه به نام به نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی – رینوتکس (RINOTEX ۲۰۱۷) تغییر نام داد.