برای نجات دریاچه ارومیه سال ۸۹ دست به دامن رهبری شدیم
برای نجات دریاچه ارومیه سال ۸۹ دست به دامن رهبری شدیم
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: اواخر سال 89 دست به دامن رهبری شدم و ایشان دستور دادند که دولت اقدام کند ولی دولت وقت در اقدامات به جای احیای دریاچه هر فرد حامی دریاچه را با عنوان تشویش اذهان عمومی گسیل زندان کرد.

به گزارش قلم پرس، عیسی کلانتری امروز در شورای اداری استان آذربایجان شرقی که با حضور رئیس جمهور و هیات همراه در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار شد، اظهار داشت: به عنوان یک آذری از شما به عنوان رئیس جمهور به خاطر نجات دو استان از هیولای نمک و طوفان‌های نمکی تشکر کنیم، همانطور که پیش بینی شده بود بارش های خداوندی یکسال عقب ماندگی ما را جبران کرد و در زمان تعیین شده دریاچه احیا خواهد شد.

وی ادامه داد: سال ۷۶ گفتند که دریاچه به علت سدسازی و برداشت های بی رویه آب خشک می‌شود و همایشی گذاشته شد در شمال دریاچه و گفتند دریاچه ارومیه راه‌آهن ایران- اروپا را از شدت آب تخریب می‌کند چگونه ممکن است خشک شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور تصریح کرد: بارها نامه نوشته و خطر خشکی دریاچه را اعلام کردم ولی مسوولان وقت به من گفتند که آسوده بخوابید که این تغییرات اقلیمی بوده و به جای خود بازخواهد گشت.

وی ادامه داد: در اواخر سال ۸۹ دست به دامن رهبری شدم و ایشان دستور دادند که دولت اقدام کند ولی دولت وقت در اقدامات به جای احیای دریاچه هر فرد حامی دریاچه را با عنوان تشویش اذهان عمومی گسیل زندان کرد.

کلانتری اضافه کرد: در اوایل دهه ۹۰ شخص دیگری از نقطه کویری آمد و نشان داد که همه کویری ها بد نیستند در راستای احیای دریاچه حرکت کرد و در پاسخ به سوال دختر بچه ارومیه‌ای گفت که اولین مصوبه در مورد دریاچه خواهد بود.

وی گفت: من رئیس جمهور را از ۳۰ سال پیش می‌شناختم ولی با چشم خود دیدم که اولین مصوبه خود را احیای دریاچه گذاشت.