برای ترویج نماز باید به خود نماز متوسل شد
برای ترویج نماز باید به خود نماز متوسل شد
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه برای ترویج نماز باید به خود نماز متوسل شد، افزود: تمام کسانی که در این حوزه مسئولیت دارند، از فردفرد جامعه گرفته تا مسئولان فرهنگی، در گام اول باید خود به روح نماز عامل باشند.

به گزارش قلم پرس، عابدین خرّم در اجلاس سراسری دانش‌آموزی نماز در تالار معلم تبریز، اظهار داشت: جوانان میهن اسلامی باید در ایفای ماموریت‌های مهم خود در گام دوم انقلاب به نیروی لایزال الهی یعنی نماز متکی باشند و لازم است که فصل نوینی از معرفی فرهنگ نماز در جامعه گشوده شود.

وی با بیان اینکه نماز عامل نجات و تشخص به انسان‌ها بویژه جوانان است، افزود: ما در استان تلاش می‌کنیم که این شعار بزرگ و اساسی را تعیّن ببخشیم.

خرّم خاطرنشان کرد: طرح شهید بهنام محمدی به‌عنوان یکی از موفق‌ترین طرح‌هایی بود که جامعه فرهنگی و دانش‌آموز را پیوند بخشید و در این استان محقق شد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین به راهبردهای تقویت فرهنگ نماز در میان دانش‌آموزان در دو سطح مدرسه‌ای و مدیریتی اشاره کرد و گفت: غنی‌سازی محتوای ابتکاری آموزشی و تربیتی و مشارکت دادن دانش‌آموزان خلاق در سطح مدارس باید مورد توجه مسئولان این حوزه قرار گیرد.

وی افزود: در سطح مدیریتی نیز باید از ظرفیت هنرمندان برای خلق آثار تبلیغاتی و همچنین منابع مالی و مشارکت داوطلبانه برای ساخت و تجهیز نمازخانه‌های مدارس استفاده شود.