بدون آگاه سازی تاسیس ده ها مرکز ماده ۱۶ هم بی نتیجه است
بدون آگاه سازی تاسیس ده ها مرکز ماده ۱۶ هم بی نتیجه است

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان امور اجتماعی با بیان اینکه صدا و سیما آن طور که باید در حوزه آگاه سازی ورود نکرده است، گفت: تا زمانی که در حوزه پیشگیری و آگاه سازی، اقدام های اساسی انجام نشود حتی اگر ده‌ها مرکز ماده ۱۶ در یک شهر تاسیس شود، باز به نتیجه دلخواه نخواهیم […]

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان امور اجتماعی با بیان اینکه صدا و سیما آن طور که باید در حوزه آگاه سازی ورود نکرده است، گفت: تا زمانی که در حوزه پیشگیری و آگاه سازی، اقدام های اساسی انجام نشود حتی اگر ده‌ها مرکز ماده ۱۶ در یک شهر تاسیس شود، باز به نتیجه دلخواه نخواهیم رسید.

تقی رستم‌وندی در نشست مدیران کل امور اجتماعی و فرهنگی استان‌های دارای مرکز نگهداری معتادین متجاهر، گفت: به نظر می‌رسد در حوزه پیشگیری و آگاه‌سازی در خصوص مصرف مواد مخدر آن طور که باید کار نشده است.

وی افزود : امسال طی تفاهم نامه همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر با آموزش و پرورش به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال برای دانش آموزان دوره های اول و دوم متوسطه طرح پیشگیری از اعتیاد اجرا می شود.

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان امور اجتماعی یادآوری کرد: صدا و سیما آن طور که باید در حوزه آگاه سازی ورود نکرده است، در حالی که کمیته امداد توانسته در این خصوص به خوبی ورود و با ارائه پیام های مختلف آگاه سازی کند.

رستم‌وندی ادامه داد: ۱۰۰ میلیارد ریال نیز برای ساخت انیمیشن و برنامه های مختلف به صدا و سیما داده شده است.

وی گفت: تا زمانی که در حوزه پیشگیری و آگاه سازی، اقدام های اساسی انجام نشود حتی اگر ده‌ها مرکز ماده ۱۶ در یک شهر تاسیس شود، باز به نتیجه دلخواه نخواهیم رسید.

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان امور اجتماعی اظهار داشت: فعالیت مؤثر و پیشگیری از آسیب های اجتماعی مانند مواد مخدر، حاشیه نشینی، طلاق و سرقت از برنامه های اولویت های دار دولت تدبیر و امید است.

رستم وندی با اشاره به اینکه در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم، افزود: باید در سال جاری دستاوردهای انقلاب را در جامعه تبیین کنیم.

وی یادآوری کرد: مردم صاحبان انقلاب اسلامی هستند و هوشمندانه در چهار دهه عمر نظام اسلامی در عرصه های مختلف پیشرفت کشور تلاش کرده و توطئه دشمنان را ناکام گذاشته اند.

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان امور اجتماعی گفت: هر توطئه دشمن بصیرت و قدرت دوچندانی را در جامعه ایرانی ایجاد کرده و اکنون مردم به عمق بدخواهی استکبار آگاه هستند و قدرتمندتر از قبل با توطئه ها مقابله می کنند.

رستم وندی ادامه داد: هدف دشمنان کوبیدن بر طبل یاس و ناامیدی در کشور است و همه باید در سایه وحدت و استفاده حداکثری از ظرفیت های داخلی در برابر این دسیسه ایستادگی کنند.

وی اظهار داشت: مسئولان با بهره گیری از ظرفیت مردم، نخبگان و دانشگاهیان باید مصداق تکیه بر ظرفیت خودی را بیش از پیش بارور کنند تا دشمن در دسیسه ها مانند گذشته شکست سختی بخورد.