بدهی‌های شهرداری تبریز اعلام شود/ بی‌انضباطی مالی در شهرداری تبریز
بدهی‌های شهرداری تبریز اعلام شود/ بی‌انضباطی مالی در شهرداری تبریز

به گزارش قلم پرس از تبریز، در سی‌وپنجمین جلسه‌ی علنی، گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ توسط رییس کمیسیون برنامه و بودجه ارائه و مورد بحث و بررسی اعضای حاضر در این جلسه قرار گرفت. علی نوای باغبان عضو شورای شهر تبریز در این زمینه اظهار کرد: همه ساله شهرداری متمم بودجه را ارائه می‌کند و […]

به گزارش قلم پرس از تبریز، در سی‌وپنجمین جلسه‌ی علنی، گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ توسط رییس کمیسیون برنامه و بودجه ارائه و مورد بحث و بررسی اعضای حاضر در این جلسه قرار گرفت.

علی نوای باغبان عضو شورای شهر تبریز در این زمینه اظهار کرد: همه ساله شهرداری متمم بودجه را ارائه می‌کند و این موضوع در شورای شهر بررسی شده و نهایتا عملکردی در چارچوب آن آماده می‌شود.

وی ادامه داد: قانون می‌گوید که تا سه ماه اول سال باید تفریغ بودجه تمام شود، ولی گاها خللی در این بازه زمانی رخ می‌دهد، بطوریکه ما در دهمین ماه سال، تفریغ بودجه سال گذشته را انجام می‌دهیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز افزود: بودجه تفریغ شده در این جلسه، از نظر اعداد و ارقام، مهر نهایی خورده و به حسابرس ذی‌صلاح با رتبه مربوطه ارجاع داده خواهد شد، اینکه هزینه‌کرد ما درست انجام شده و انحرافی داشته یا نه، توسط حسابرس انجام خواهد شد.

بی‌انضباطی مالی در شهرداری تبریز

روح الله رشیدی، رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر تبریزدر این باره بیان کرد: اعضا و کارشناسان کمیسیون بودجه به‌صورت شبانه‌روزی در رابطه با تفریغ بودجه در تلاشند ولی آسیب‌هایی در این راستا وجود دارد که امیدواریم سریعا حل شود.

وی در ادامه بیان کرد: فاصله بین متمم و تفریغ بودجه باید کم شود، این فاصله  یک نوع بی‌انضباطی در خصوص بحث مالی شهرداری بوده که باید در این خصوص اقداماتی ترتیب داده شود.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه سخنان خود یادآور شد: از هم‌اکنون از شهرداری تبریز خواهان تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ هستیم، تا گزارشات خود را ارائه دهند.

بدهی‌های شهرداری تبریز اعلام شود

رشیدی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: خواهشمندیم عملکرد ۷۹ درصدی عمرانی را به صورت جزئی اعلام کنید؛ همچنین ماده ۲۸ آیین نامه مالیاتی که از اختیارات شهرداری است هم به صورت ریز گزارش داده شود.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: هزینه اوراق مشارکت در قطار شهری نیز گزارش داده شود که چرا استفاده نشده است.

رشیدی با بیان اینکه موضوع بدهی‌های شهرداری نیز اعلام شود، ادامه داد: مثلا بدهی بیمه‌ای شرکت واحد باید به‌صورت مشخص اعلام شده و معین شود که قصور اتفاق افتاده از چه ناحیه‌ای بوده است.

 
فریدون بابایی اقدم، رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریزهم در این باره بیان کرد: بهتر است موارد مطرح شده در تفریغ بودجه به صورت  کامل و جامع برای استفاده همکاران ارائه شود.

وی ادامه داد: همچنین بهتر است گزارشی از عملکرد سال ۱۴۰۰ که در بودجه سال قبل پیش‌بینی شده است، ارائه شود.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود افزود: پیشنهادم این است که در مورد بدهی‌های شهرداری مفصل بحث کنیم چرا که تأمین این بدهی‌ها دغدغه‌ای برای شهرداری است.

بابایی‌اقدم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شهرداری در بحث خزانه‌داری متمرکز در تدوین بودجه بر چه اساسی حرکت می‌کند! خواهشمندم توضیحات و پیشنهاداتی در خصوص نحوه لحاظ خزانه متمرکز برای بودجه سال آینده بیان کنید.

سیستم موجود کنونی و تفریغ انجام شده به روش سنتی است

احد صادقی، دبیر شورای اسلامی شهر تبریز هم در این زمینه اظهار کرد: تفریغ بودجه بهترین کمک برای ارزیابی است تا مشخص شود که در کدام مناطق پروژه‌ها پیشرفت خوبی داشته‌اند.

دبیر شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه‌ سخنان خود اضافه کرد: سیستم موجود کنونی و تفریغ انجام شده به روش سنتی است.

صادقی گفت: اگر برای سال ۱۴۰۰ هم نرسیم، در سال ۱۴۰۱ هزینه‌کردها سیستمی بوده و به تفریغ بودجه صورت آنلاین انجام گیرد.

وی با بیان اینکه تعرفه سال آینده باید واقعی، علمی و عدالت‌محور باشد، ادامه داد: اگر بتوانیم برای سال آینده ردیف جابه‌جایی پروژه‌های که تحقق نیافته است، گزارش کنیم بررسی بهتری می‌توان در این زمینه انجام داد.

دبیر شورای اسلامی شهر تبریز یادآور شد: برای سال آینده باید پروژه‌های اولویت‌دار داشته باشیم، سال گذشته برخی پروژه‌ها اولویت‌دار بودند ولی عملکرد هزینه‌ای آنها صفر بود.

گفتنی است تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹، به تصویب اعضای حاضر در جلسه رسید.

انتهای پیام/