بخشی از کارگران از نظر امنیت شغلی در مخاطره هستند
بخشی از کارگران از نظر امنیت شغلی در مخاطره هستند
عضو فراکسیون کارگری مجلس، از وزارتخانه‌های بهداشت و تعاون خواست تا در قالب تفاهم‌نامه‌ای مشکل درمان تمام کارگران با هر شرایط استخدامی را به صورت ریشه‌ای حل کنند.

به گزارش قلم پرس، زهرا ساعی، در مورد پیشنهاد رئیس کل سازمان نظام پزشکی مبنی بر اینکه مطب‌های خصوصی همزمان با روز کارگر به ویزیت رایگان این قشر بپردازند، گفت: این پیشنهاد نمادین نشان‌دهنده ادای احترام و تکریم کارگران است و اینکه پزشکان به عنوان قشر خدوم و زحمتکش پیوسته به این موضوع توجه ویژه‌ای دارند تا به قشر زحمتکش دیگری که از وضعیت معیشتی مطلوبی برخوردار نبوده و از اقشار متوسط رو به پایین محسوب می‌شوند به صورت رایگان خدمات ارائه دهند، اقدام درخوری است.

پرداخت ویزیت برخی از پزشکان توسط کارگران امکانپذیر نیست

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هم‌اکنون با وجود مشکلات اقتصادی و تورم در کشور پرداخت ویزیت برخی از پزشکان توسط کارگران امکانپذیر نیست، بنابراین این حرکت نمادین می‌تواند نشان‌دهنده ضرورت همبستگی، همراهی و توجه جامعه پزشکی نسبت به کارگران باشد.

تمام کارگران باید تحت پوشش بیمه قرار گیرند

عضو کمیته بهداشت، درمان و سلامت فراکسیون زنان مجلس، تصریح کرد: البته اگر بخواهیم به صورت طولانی مدت به این موضوع نگاه کنیم، می‌طلبد که تلاش کنیم تمام کارگران حتما تحت پوشش بیمه قرار گیرند، کما اینکه بخشی از آنها که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند برای درمان خود به مراکز درمانی این سازمان مراجعه می‌کنند، اما بخشی از کارگران که به صورت قراردادی و روز مزد استخدام می‌شوند و از نظر امنیت شغلی در مخاطره هستند، در تامین هزینه‌های درمان خود با مشکل مواجه می‌شوند و در این شرایط امکان مراجعه به مراکز درمانی و پیگیری بیماری خود را ندارند.

تمام کارگران باید از مزایای درمان کم‌هزینه بهره‌مند شوند

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: آنچه مسلم است باید مسئولان مربوطه فعال در وزارتخانه‌های بهداشت و درمان و تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان متولی در قالب تفاهم‌نامه‌ای مشکل درمان کارگران را به صورت ریشه‌ای حل کنند تا تمام آنها با هر نوع شرایط استخدامی بتوانند از مزایای درمان کم‌هزینه بهره‌مند شوند.

عضو فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، افزود: اگر این امر محقق شود، می‌تواند گره گشا وضعیت درمان کارگران باشد و مشکلات مرتبط با سلامت آنها را حل کند، بنابراین انتظار داریم از طریق تعامل وزارتخانه‌های مربوطه این موضوع به نتیجه برسد./