بخشی از رکود موجود در بخش تولید روانی است
بخشی از رکود موجود در بخش تولید روانی است

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به کاهش نرخ تورم و نرخ بهره بانکی در دولت تدبیر و امید، گفت: برای خروج از رکود، همراهی و همکاری تولیدکنندگان با دولت ضروری است، چرا که بخش تولید با تمام وجود مشکلات اقتصادی را در دولت قبل لمس کرده است. دکتر اسماعیل جبارزاده در جلسه کارگروه تسهیل و […]

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به کاهش نرخ تورم و نرخ بهره بانکی در دولت تدبیر و امید، گفت: برای خروج از رکود، همراهی و همکاری تولیدکنندگان با دولت ضروری است، چرا که بخش تولید با تمام وجود مشکلات اقتصادی را در دولت قبل لمس کرده است.

دکتر اسماعیل جبارزاده در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در شهرک صنعتی عالی‌نسب، با اشاره به سپری شدن شش ماه از اجرای توافق هسته‌ای، گفت: در این مدت کارهای بزرگی انجام شده و باز هم خواهد شد و مهم این است که جهت‌گیری اقتصادی دولت در مسیر درستی است.

وی با بیان این که بخشی از رکود موجود در بخش تولید روانی است، افزود: دولت برای حل مشکلات اقتصادی تلاش می‌کند، اما برای رونق اقتصادی و خروج از رکود اراده و همت بخش خصوصی ضروری است، ما با تولیدکنندگان خود افتخار می‌کنیم و وظیفه می‌دانیم در کنار آنها باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین وضعیت نابسامان سیستم بانکی را نتیجه عملکرد کسانی دانست که شعار عدالت‌محوری می‌دادند، اما منابع بانکی را به سمتی هدایت کردند که هیچ‌گاه بازگردانده نشد.

وی با بیان این که امروز با سیستم بانکی بیمار طرف هستیم، گفت: بانک یک بنگاه اقتصادی متاثر از سیاست‌های اقتصادی است که علاقمند رونق است و لزوم این امر وصول معوقات بانکی است.

جبارزاده با تاکید بر حمایت از سیستم بانکی استان، گفت: بانک‌ها باید همراه بخش تولید باشند، اما این که در جلسه بانک‌ها را بکوبیم و همه مشکلات را به گردن بانک‌ها بیندازیم منصفانه نیست.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین در خصوص مشکلات شهرک صنعتی عالی‌نسب، اهتمام جدی همه مدیران دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط برای حل این مشکلات را خواستار شد.

وی با بیان این که مشکل فاضلاب این شهرک باید به صورت فوری حل شود، افزود: مقررات بهداشتی و زیست‌محیطی را نقض نخواهیم کرد و دستگاه‌ها باید با رعایت این مقررات، محل تعیین شده برای احداث تصفیه‌خانه فاضلاب را بررسی و نظر کارشناسی را اعلام کنند.

جبارزاده همچنین بر تامین زیرساخت‌های مخابراتی، تامین برق مورد نیاز و صدور مجوز احداث نیروگاه‌های کوچک، تامین دسترسی شهرک به آزادراه پیامبر اعظم(ص) و بررسی ابعاد قانونی توسعه شهرک عالی‌نسب را مورد تاکید قرار داد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به بازدیدهای خود از سه واحد تولیدی در این شهرک، از مدیریت صحیح و علمی این واحدها قدردانی کرد و گفت: واحدهای تولیدی این شهرک اکثرا واحدهایی فعال و سرحال هستند و طبیعتا حضور بنده در این شهرک برای حمایت بیشتر، تقویت بخش تولید و ایجاد آرامش خاطر برای تولیدکنندگان است.

در این نشست مشکلات عمومی شهرک صنعتی عالی‌نسب و مشکلات اختصاصی برخی از واحدهای تولیدی این شهرک مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین معرفی ۷۱ واحد تولیدی صنعتی و ۴۸ واحد تولیدی کشاورزی برای دریافت تسهیلات به سیستم بانکی در نشست امروز به تصویب رسید.