بخشش محکوم به قصاص به حرمت شب‌ قدر
بخشش محکوم به قصاص به حرمت شب‌ قدر

هادی هاشمیان گفت: محکوم به قصاص سال ۹۱ در یکی از روستاهای گرگان هنگام دعوای فامیلی بر سر اختلافات ملکی، مرگ یکی از آشنایان خود را رقم زد. وی افزود: پس از رسیدگی پرونده و با درخواست خانواده مقتول، حکم قصاص این جوان که در زمان قتل ۲۴ ساله بود، صادر شد و پس از […]

هادی هاشمیان گفت: محکوم به قصاص سال ۹۱ در یکی از روستاهای گرگان هنگام دعوای فامیلی بر سر اختلافات ملکی، مرگ یکی از آشنایان خود را رقم زد.

وی افزود: پس از رسیدگی پرونده و با درخواست خانواده مقتول، حکم قصاص این جوان که در زمان قتل ۲۴ ساله بود، صادر شد و پس از طی تشریفات قانونی در نوبت اجرا قرار گرفت.

رئیس‌کل دادگستری گلستان بیان کرد: سال‌های گذشته بارها ریش‌سفیدان و اعضای شورای حل اختلاف، پادرمیانی کردند اما خانواده داغدار حاضر به گذشت نشدند.

وی ادامه داد: درحالی‌که حکم قصاص قرار بود به‌زودی اجرا شود، دیشب بار دیگر اعضای شورای حل اختلاف و ریش‌سفیدان دو طایفه به منزل اولیای دم رفتند و این بار این خانواده داغدار بزرگوارانه بدون هیچ چشمداشتی به حرمت شب‌های قدر و مولای متقیان امیرالمؤمنین (ع) از حق شرعی و قانونی خود گذشتند و از اجرای حکم منصرف شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری گلستان، هاشمیان خاطرنشان کرد: پارسال هم گذشت شاکیان به ۲۶ محکوم به قصاص، فرصت دوباره زندگی بخشید.

انتهای پیام