بحث آسیب آب‌های سطحی یکی از بزرگ‌ترین مشکلات استان است
بحث آسیب آب‌های سطحی یکی از بزرگ‌ترین مشکلات استان است

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان‌ شرقی گفت: متاسفانه در نقاط مختلفی، مسیر سیلاب‌ها و رودخانه‌ها با سازه‌های ساختمانی و یا به شکل‌های دیگر مسدود شده که تمام این‌ها از نظر پدافند کالبدی، تهدیدی برای استان محسوب می‌شود و موجب نگرانی برای آینده استان است. به گزارش قلم پرس، احمد جهانسری  در نشست شورای پدافندغیرعامل استان، […]

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان‌ شرقی گفت: متاسفانه در نقاط مختلفی، مسیر سیلاب‌ها و رودخانه‌ها با سازه‌های ساختمانی و یا به شکل‌های دیگر مسدود شده که تمام این‌ها از نظر پدافند کالبدی، تهدیدی برای استان محسوب می‌شود و موجب نگرانی برای آینده استان است.

به گزارش قلم پرس، احمد جهانسری  در نشست شورای پدافندغیرعامل استان، با بیان اینکه ماموریت اصلی پدافند غیرعامل حفظ جان انسان‌ها است، اظهار داشت: اولین بحث در این زمینه فرهنگ‌سازی، گفتمان و آموزش بود در حوزه‌های هشت‌گانه پدافند غیرعامل این امر با همکاری مدیریت ارشد استان و دیگر مسؤولان استانی به خوبی پیش رفته است.

وی افزود: یکی از بخش‌های پدافند غیرعامل نه بحث پدافند کالبدی بود در خصوص ساختمان‌ها و آمایش سرزمینی باید بحث می‌شد، با توجه به این مساله اولین جلسه که توسط انجمن مشاوران استان فراخوانی داده شد، شرکت‌های بزرگی حضور یافتند.

جهانسری ادامه داد: متاسفانه در گذشته هر پروژه‌ای در استان اجرا می‌شد شرکتی برای ارائه پیوست پدافند غیرعامل در استان وجود نداشت بر همین اساس برای ورود به این مساله لازم بود تا شرکت‌ها آموزش داده شوند که توسط انجمن پدافند غیرعامل شرکت‌ها در آموزش‌های عمومی و تخصصی شرکت کردند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان آذربایجان‌ شرقی، خاطرنشان کرد: بعد از آموزش یک هفته‌ای طرح نمونه پیوست پدافند غیرعامل سازه‌های مسکونی و تجاری از این شرکت‌ها گرفته شد که در نهایت ۱۰ شرکت توانستند گرید پدافند غیرعامل را بگیرند و با توجه به این مساله تمام کسانی که می‌خواهند کار کنند می‌توانند به این شرکت‌ها مراجعه کنند که در سایت استانداری اسامی این شرکت‌ها ثبت خواهد شد.

وی ادامه داد: این اقدامی بزرگ در استان و اینکه حضور بخش خصوصی در این امر باعث خوشحالی ما بود که بزرگ‌ترین شرکت‌های استانی در این دوره‌های آموزشی شرکت کردند.

جهانسری، ادامه داد: تنها ۱۰ شرکت نیست و در فراخوان‌های بعدی شرکت‌هایی که توانایی اخذ گرید‌بندی را دارند می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کنند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان آذربایجان‌شرقی، ادامه داد: یکی دیگر از کارهای مهم که انجام شده تشکیل انجمن علمی پدافند غیرعامل استان است و می‌تواند در راستای آموزش‌های تخصصی و انجام پروژه‌های بزرگ کمک بسیاری در خصوص مسایل پدافند غیرعامل انجام بدهد.

وی در ادامه در خصوص مشکلات پدافند کالبدی استان گفت: یکی از مشکلات کالبدی استان بحث آسیب آب‌های سطحی یکی از بزرگ‌ترین مشکلات استان است.

جهانسری، بیان کرد: متاسفانه در نقاط مختلفی از مسیر سیلاب‌ها و رودخانه‌ها با سازه‌های ساختمانی و یا به شکل‌های دیگر مسدود شده که تمام این‌ها به لحاظ پدافند کالبدی تهدیدی برای استان محسوب می‌شود و موجب ایجاد نگرانی برای آینده استان است.

وی خاطرنشان کرد: پدافند غیرعامل استان نه قصد مزاحمت دارد و نه قصد رقابت با نهاد و ارگانی را و نه قصد داریم بگوییم که نهاد یا دستگاهی مقصر است تنها تلاش‌های پدافند غیرعامل استان شناسایی و معرفی مشکلات موجود در استان است تا بتوانیم به موقع آن را رفع کنیم.