با گذشت ۴۹ روز از زمستان/ برف، بهار را از مرند بیرون کرد
با گذشت ۴۹ روز از زمستان/ برف، بهار را از مرند بیرون کرد

در چهل و نهمین روز از بهار ۱۴۰۱ زمستان در برخی مناطق آذربایجان شرقی به ویژه شهرستان مرند تمدید شد و چهره زمستانی را به رخ زمین کشانده است با بارش و نزول نعمت الهی احتمال بروز خسارت به باغات و محصولات کشاورزی هست. به گزارش قلم پرس،از تبریز، بارش برف در چهل و نهمین […]



در چهل و نهمین روز از بهار ۱۴۰۱ زمستان در برخی مناطق آذربایجان شرقی به ویژه شهرستان مرند تمدید شد و چهره زمستانی را به رخ زمین کشانده است با بارش و نزول نعمت الهی احتمال بروز خسارت به باغات و محصولات کشاورزی هست.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، بارش برف در چهل و نهمین روز از بهار ۱۴۰۱ رنگ و بوی بهار را از بین برده و چهره زمستانی به برخی از شهرستان‌های استان بخشیده است به طوری که این امر موجب غافلگیری مردم آذربایجان‌ شده است.

مردم آذربایجان به ویژه شهرستان مرند  که چهل و نه  روز پیش با زمستان خداحافظی کردند و با شادی و خوشحالی قدم به بهار گذاشتند امروز مردم برخی مناطق این شهرستان و روستاهای اطراف از جمله روستای خانه سر و ارتفاعات کوه میشو و روستاهای اطراف آن زمستان در بهار را لمس کردند.

 

                                         بارش برف در روستای خانه سر در شهرستان مرند در چهل و نهمین روز از بهار ۱۴۰۱

بارش برف باعث افت شدید دما شده و مردم که برای استقبال از بهار بخاری‌های خودشان را در منزل جمع کرده بودند مجبور شدند دوباره بخاری‌ها را برپا کنند، دودی که از دودکش‌های پشت بام‌ها بر می‌خیزد، چهره زمستان را در ذهن خاطرنشان می‌کند.

براساس این گزارش افت دما و سرد شدن هوا باعث شده مردم و اهالی این شهرستان مجبور به پوشیدن البسه‌ زمستانی و روشن کردن بخاری خودروها شوند و این در حالی است که همزمان شکوفه زدن درختان بهاری را زمزمه می‌کنند.

تشدید رگبار باران و رعد و برق و وزش باد در آذربایجان‌شرقی

مسوول روابط عمومی هواشناسی آذربایجان‌شرقی از تشدید رگبار باران و رعد و برق و وزش باد گاهی نسبتا شدید از بعد از ظهر دوشنبه در استان خبر داد.

افشین ابراهیمی مسوول روابط عمومی هواشناسی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: نقشه‌های پیشیابی هواشناسی نشان می‌دهد سامانه بارشی که وارد استان شده بود از بعد از ظهر دوشنبه ۱۹ اردیبهشت، تشدید شده و تا شب سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت  موجب رگبار باران و رعد و برق، در نواحی مستعد بارش تگرگ و وزش باد گاهی تا نسبتا شدید و خیزش گرد و خاک در همه نواحی استان خواهد شد.

وی با اشاره به رگبار باران و رعد و برق، افزود: احتمال  آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن رودخانه‌ها  و مسیل‌ها، اختلال در تردد و اصابت صاعقه و آسیب به محصولات کشاورزی دور از انتظار نبوده و توصیه می‌شود از سفرهای غیر ضروری اجتناب و اتراق در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها پرهیز و اقدامات پیشگیرانه انجام گیرد. 

ابراهیمی با اشاره به وزش باد گاهی تا شدید، بیان کرد: احتمال پرتاب اشیا و سقوط اجسام و تابلوهای تبلیغاتی بر اثر وزش باد شدید دور از انتظار نبوده و توصیه می‌شود از ساختمان‌های نیمه کاره و ایستادن در مکان‌هایی که احتمال سقوط اجسام وجود دارد، دوری شود. 

مسوول روابط عمومی هواشناسی آذربایجان‌شرقی، تاکید کرد: به هم استانی‌های توصیه می‌شود اقدامات پیشگیرانه لازم جهت جلوگیری از حوادث و خسارات احتمالی به عمل آوردند.

انتهای پیام/