با سرمایه اجتماعی شهر می توان به مشکلات غلبه کرد
با سرمایه اجتماعی شهر می توان به مشکلات غلبه کرد
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تبریز گفت: شورای معتمدین محلات می‌توانند در تصمیم گیری‌ها یاور شورای اسلامی شهر باشند

به گزارش قلم پرس، کریم صادق‌زاده تبریزی در نشست مشترک با شورای معتمدین منطقه کوجوار اظهار داشت: از آغاز شورای پنجم در فکر راه اندازی شورایاری ها در محلات بوده‌ایم و معتقدم شورا یاری‌ها چون‌ در بطن شهروندان و در خود محلات هستند می‌توانند در تصمیم گیری‌ها یار شورای شهر باشند.

صادق‌زاده ادامه داد: می‌توان به راحتی با مشورت با معتمدین مردم در مناطق، گره‌های کور مناطق را باز و برنامه ریزی های شهری را اولویت بندی کرد. معتمدین می‌توانند یک پایگاه قوی فکری برای حل مسائل هر منطقه جهت کمک به مدیران شهری باشند. مشورت با معتمدین می‌تواند بزرگترین بازوی توانمند مدیران اجرایی در هر منطقه باشد چراکه آنان می‌توانند با ارائه راهکار و گفت‌وگو با مردم مسائل را حل کنند.

صادقزاده با بیان اینکه به دنبال تشکیل شوراهای مشورتی معتمدین در محلات و مناطق هستیم گفت: با سرمایه اجتماعی شهر می توان به مشکلات غلبه کرد.

او ادامه داد: در حال حاضر نیاز است در مرحله اول در منطقه کووجوار و سپس محلاتی مانند شهرک امام خمینی، رواسان، آخمقیه، کرکج، و سایر محلات شهری شورای معتمدین تشکیل و در جهت رفاه و آسایش و عمران و آبادانی منطقه اقدام ‌شود.

این عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تبریز به آلایندگی محیط زیست از سوی شرکت های پتروشیمی، پالایشگاه و پلی نار در این منطقه نیز اشاره کرد و گفت: آلایندگی محیط زیست در این منطقه موضوع مهمی است که باید در ایجاد فضای سبز و ورزشی توجه ویژه ای شود.