با بی‌مهری دولت‌های قبل/ بی بهره ماندن قطار شهری تبریز از اعتبارات ملی
با بی‌مهری دولت‌های قبل/ بی بهره ماندن قطار شهری تبریز از اعتبارات ملی

[ad_1] قائم مقام شهردار تبریز با بیان اینکه قطار شهری تبریز نسبت به دیگر شهرها مورد بی مهری واقع شده، گفت: شهرهای دیگر کشور در این خصوص از اعتبارات ملی برخوردار شده‌اند ولی تبریز از این اعتبار بی‌بهره مانده است. به گزارش قلم پرس،از تبریز، محبوب تیزپاز امشب در جلسه مشترک با مدیر صندوق ملی […]

[ad_1]


قائم مقام شهردار تبریز با بیان اینکه قطار شهری تبریز نسبت به دیگر شهرها مورد بی مهری واقع شده، گفت: شهرهای دیگر کشور در این خصوص از اعتبارات ملی برخوردار شده‌اند ولی تبریز از این اعتبار بی‌بهره مانده است.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، محبوب تیزپاز امشب در جلسه مشترک با مدیر صندوق ملی محیط زیست اظهار کرد: زباله تولید شده در شهرهای اطراف نیز در تبریز مدیریت می‌شود.

تیزپاز با تاکید بر لزوم مدیریت اصولی پسماندهای شهری گفت: برای مدیریت اصولی پسماند نیازمند حداقل ۲۰۰ میلیارد تومان هستیم که ۱۰۰ میلیارد آن برای برای تکمیل لندفیل‌ها و ۱۰۰ میلیارد تومان نیز جهت مکانیزاسیون حمل و نقل، ماشین‌آلات حمل و مدیریت زباله همانند سیم تریلی، بولدوزر و بیل زنجیری، بیل مکانیکی و غلتک است.

او بر لزوم احداث ساختمان بازیافت نخاله ساختمانی  نیز اشاره کرد و افزود: در آینده بحث احداث نیروگاه نیز وجود دارد که از گازهای تولیدی سوخت تامین خواهد شد.

قائم مقام شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تسریع در راه اندازی قطار شهری تبریز و کاهش آلودگی تصریح کرد: خط یک قطار شهری تبریز شامل ۱۸ ایستگاه و ۱۷/۲ کیلومتر طول مسیر است که عملیات عمرانی آن از سال ۱۳۸۰ آغاز شده و تا سال ۱۴۰۰، ۲۳ هزار میلیارد ریال بوده هزینه شده است. برای تکمیل این خط نیازمند ۱۱ هزار میلیارد اعتبار هستیم.

تیزپاز ادامه داد: خط دو قطار شهری تبریز نیز ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که از سال ۱۳۹۰ آغاز شده و تا کنون ۱۱ هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است. برای تکمیل این خط نیز ۱۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار لازم است.

وی با بیان اینکه قطار شهری تبریز نسبت به دیگر شهرها مورد بی مهری واقع شده، اظهار کرد: شهرهای دیگر کشور در این خصوص از اعتبارات ملی برخوردار شده‌اند ولی تبریز از این اعتبار بی‌بهره مانده است.

قائم مقام شهردار تبریز از پیش بینی اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی در سفر اخیر ریاست جمهوری به تبریز خبر داد و گفت: اوراق مشارکت برای قطار شهری نیز ۵۰۰ میلیارد تومان است که درخواست داریم این دو به صورت مجزا از هم تخصیص داده شود.

انتهای پیام/


[ad_2]