با احداث “باغ بام” طبیعت را به خانه ها خواهیم آورد
با احداث “باغ بام” طبیعت را به خانه ها خواهیم آورد

به گزارش قلم پرس، بهرام نسیانی شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت : سیاست های کلی این شهرداری بر پایه ایجاد بستر مناسب ساخت و ساز در شهرک مدرن خاوران و استفاده از الگوهای فضایی معماری جدید در ایجاد محیطی آرام و مدرن می باشد. وی افزود: بر این اساس در حوزه شهرسازی به […]

به گزارش قلم پرس، بهرام نسیانی شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت : سیاست های کلی این شهرداری بر پایه ایجاد بستر مناسب ساخت و ساز در شهرک مدرن خاوران و استفاده از الگوهای فضایی معماری جدید در ایجاد محیطی آرام و مدرن می باشد.

وی افزود: بر این اساس در حوزه شهرسازی به دنبال ایده های جدید و گشودن ظرفیت های نوین در مقایسه با سایر محیط های مسکونی برای آوردن طبیعت به عمق زندگی مدرن امروزی هستیم.

شهردار منطقه تصریح کرد : تشویق عموم مردم برای ایجاد باغ بام یا همان بام سبز، ایجاد بالکن بزرگ و عریض با فضای کاربردی برای زندگی در فضای آزاد در محل آپارتمانها و ایجاد فضای سبز در آن، طراحی مناسب حیاط بیرونی ساختمان و تجهیز به فضای سبز و نیمکت با نورپردازی مناسب از جمله این رویکرد می باشد تا با این شیوه فضاهایی از ساختمان که در گذشته بعنوان فضایی بیهوده و غیر قابل استفاده محسوب می شد به محلی برای استراحت و بهره مندی از زیبایی های طبیعت  با چشم اندازی متفاوت تبدیل شود.

 نسیانی با اشاره به مجوزهای لازم برای ایجاد (باغ بام) در طراحی ساختمان های این شهرک اظهار داشت: به منظور ترغیب و تشویق شهروندان ، مالکین ساختمان ها بدون پرداخت عوارض برای این قسمت ها و به سهولت می توانند مجوز احداث را دریافت نمایند.

ایشان در ادامه با اشاره به موقعیت قطعات مسکونی خاوران اظهار داشت : قطعات مسکونی خاوران از حد گذر عمومی نسبت به مساحت قطعه دارای عقب روی می باشند که به عنوان حیاط بیرونی محسوب شده و در مالکیت مالکین و ساکنین قطعات قرار دارد. لذا با تغییر رویکرد در روند شهرسازی خاوران و حذف دیوارهای مشرف به گذر و طراحی فضای عقبروی به صورت فضای سبز و نور پردازی، فضای اطراف گذر از عناصر صلب مثل دیوار و درب پارکینگ به فضایی لطیف با استفاده از و پوشش نرم گیاهان سبز ، درختچه ها و تزئین گل ها تبدیل شده و عابرین ضمن عبور از فضایی مزین به عطر و بوی گلها ، محیط جذاب تری را تجربه خواهد کرد .

شهردار منطقه خاطر نشان ساخت همکاران ما در حوزه شهرسازی و معماری همواره مشتاق دریافت نقطه نظرات و پیشنهادات شهروندان عزیز بوده و همواره بدنبال اجرای طرح های جدید برای ایجاد محیطی سرشار از آرامش و امکانات برای اهالی منطقه و فراهم نمودن بسترهای لازم جهت خلق ایده های متنوع برای معماران و طراحان ساختمان ها در این شهرک می باشند .